شناسهٔ خبر: 28299 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

ضریب اشغال زیرساخت‌های فرودگاهی کشور ۹۲ درصد است

رحمت‌اله مه‌آبادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ضریب اسمی اشغال زیرساخت‌های فرودگاهی کشور با ۹۲ درصد در حال تکمیل است و فقط هشت درصد ظرفیت خالی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحمت الله مه آبادی در آیین تودیع و معارفه مدیر فرودگاه شهدای ایلام اظهار کرد: این در حالیست که ۸۰ درصد پروازهای کشور تنها در ۸۸ فرودگاه از مجموع ۱۶۴ فرودگاه کشور انجام می شود و در این وضعیت ضریب اشغال تعدادی از فرودگاه های کشور از مرز ظرفیت گذشته و به عنوان مثال در فرودگاه اهواز ۳۰۰ درصد یعنی سه برابر ظرفیت اسمی است.

وی تاکید کرد: توسعه فرودگاه های بزرگ و بین المللی کشور نیازمند حجم زیادی از منابع مالی است و رویکرد ما در این زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: برای تمامی فرودگاه های اصلی کشور موافقت نامه سرمایه گذاری خارجی منعقد و یا در شرف انعقاد است و باید در زمینه ضمانت بازگشت سرمایه از طرف دولت تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی ایجاد هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه هوایی جدید، مستقیم کردن راه های هوایی دارای پیچش و کوتاه کردن راه های هوایی را از جمله راهکارهای کوتاه کردن زمان پرواز و کاهش مصرف سوخت عنوان کرد و افزود: این اقدام ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رقابتی کردن فضا برای افزایش پروازها انجام و به افزایش ساعت پروازی در کشور بدون خرید هواپیما منجر شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: سیاست آزادسازی حمل و نقل هوایی به عنوان مهمترین ابزار توسعه صنعت هوانوردی در جهان از مهمترین تدابیر دولت یازدهم است.

مه آبادی اظهار کرد: دسترسی آسان و سریع مردم به پروازهای هوایی، استفاده از تدبیر نرم و تصمیم گیری بدون هزینه برای افزایش ظرفیت و توان خطوط هوایی بدون کمک دولت و افزایش بهره وری از مهمترین آثار و مزایای سیاست آزادسازی است.

وی اضافه کرد: اجرای سیاست آزادسازی حمل و نقل هوایی باعث شده است بدون اینکه هواپیمایی وارد ناوگان هوایی کشور شود پروازها در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یابد که این افزایش در فرودگاه ایلام ۵۰ درصد است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این اتمام طرح های نیمه تمام و خودداری از شروع طرح جدید جز طرح های با رویکرد ایمنی با توجه به محدودیت منابع و همچنین رویکرد تحولی در حوزه زیرساخت ها از جمله فعالیت های عمده و تاثیرگذار در حوزه زیرساخت های ناوبری کشور است.

وی یادآور شد: هدایت های رهبری و تدابیر دولت یازدهم باعث شده است ایران اسلامی از عمق تهدیدات در حوزه های مختلف خارج شده و امید به توسعه حمل و نقل هوایی کشور بازگردد.

در این آیین علی متانت به عنوان مدیر جدید فرودگاه شهدای ایلام معرفی و ازخدمات مجتبی بیاتی مدیر سابق فرودگاه قدردانی شد.

مجتبی بیاتی به عنوان مدیر جدید فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه معرفی و منصوب شده است.

نظر شما