شناسهٔ خبر: 28301 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مقصودی خبر داد:

ساخت پنج راه روستایی جدید در چهارمحال و بختیاری/ اجرای ۵۰ پروژه راه روستایی در سال جاری/ احداث باند دوم بزرگراه شهرکرد-بروجن-لردگان

راه روستایی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۰ پروژه درحوزه راه روستایی دردست اجرا داریم که از این تعداد پنج پروژه درحوزه احداث و ۴۵ پروژه آسفالت و بهسازی است.

حسینعلی مقصودی، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و ‌شهرسازی عنوان کرد: در سه سال اخیر پروژه‌های متنوعی درحوزه احداث و بهسازی راه‌های روستایی چهارمحال و بختیاری عملیاتی شده است.

مقصودی توضیح داد: سال ۹۲ با اجرای ۱۷پروژه ۴۳ کیلومتر راه روستایی را بهسازی و آسفالت کردیم و دو پروژه احداث راه روستایی به طول کلی شش کیلومتر را به اتمام رساندیم. سال ۹۳ موفق شدیم ۲۲ پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی را به طول کلی ۷۹ کیلومتر به انجام برسانیم و سال ۹۴ نیز ۲۲ پروژه آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی را به طول کلی ۸۷ کیلومتر و سه پروژه احداث را به طول کلی ۱۲ کیلومتر عملیاتی کردیم. همچنین سال گذشته توانستیم پل روستای سررک را به طول ۸۰ متر و اعتبار دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح کنیم.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۵۰ پروژه راه روستایی را به طول کلی ۱۸۰ کیلومتر و برآورد اعتبار ۴۰ میلیارد تومان دردست انجام داریم که ۴۵ مورد درحوزه بهسازی و آسفالت و پنج مورد احداثی است.

وی افزود: محورهای روستایی درحال ساخت این استان شامل کوهرنگ-دهستان موبوئی، شلیل-دورک-لندی، بارز-قارون، لپت-شهرک رهبری و تبرک-تلخدان است.

مقصودی با بیان اینکه اکنون ۶۷ درصد راه‌های روستایی استان آسفالته است، گفت: درابتدای استقراردولت تدبیر و امید ۶۰ درصد راه‌های روستایی استان آسفالته بودند.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل  راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین درمعرفی مهمترین پروژه‌های بزرگراهی به طرح احداث باند دوم بزرگراه شهرکرد-بروجن-لردگان به طول کلی ۱۶۰ کیلومتر اشاره کرد و توضیح داد: قسمت اعظم عملیات احداث باند دوم بزرگراه انجام شده و دو قطعه ۳۰ کیلومتری در دست احداث داریم که اگر اعتبار موردنیاز تامین شود ۳۰ کیلومتر آن تا پایان آذرماه تحویل داده می‌شود و ۱۲ کیلومتر هم از مسیر شهرکرد به بروجن به زودی آسفالت می‌شود و زیربار ترافیک می‌رود. ۱۰ کیلومتر دیگر در مسیر بروجن به لردگان باقی مانده که هنوز به مناقصه نرفته است. دو تونل در مسیر بزرگراه دردست احداث است که یکی در گردنه کره‌بس است که پیمانکار کار را آغاز کرده و تونل دوم هم هنوز به مناقصه نرفته است.

وی ادامه داد: مسیر راه اصلی لردگان-ایذه درمسیر ملی قرار دارد که فلات مرکزی را به جنوب کشور متصل می‌کند و روزانه ۳۰ هزار خودرو در این جاده تردد دارند. ارتقای این راه به آزادراه مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی است که در مرحله واگذاری به سرمایه‌گذار قرار دارد که دو سرمایه‌گذار چینی و ایرانی قرار است با مشارکت هم این طرح را به انجام برسانند. با ساماندهی این راه قسمت اعظم ترافیک مسیر مرکز به جنوب کشور برطرف می‌شود.

نظر شما