شناسهٔ خبر: 2831 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پرهيزگار به پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي خبر داد:

درخواست تخصیص اعتبار 100 میلیارد تومانی براي سازمان هواشناسی در سال 94

داود پرهیزکار رئیس سازمان هواشناسی کشور از درخواست تخصیص اعتبار ویژه 100 میلیارد تومانی این سازمان در سال 94 خبر داد و گفت: این مبلغ به ما کمک می کند تا یک توسعه فراگیر برای هواشناسی در کشور ایجاد کنیم.

داوود پرهیزگار در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از درخواست 100 میلیارد تومانی سازمان هواشناسی کشور برای تامین بودجه سال 94 این سازمان اشاره کرد و گفت: در صورت موافقت، این مبلغ به ما کمک می کند تا یک توسعه فراگیر در کشور ایجاد کنیم.

 وی توضیح داد: این مبلغ به ما کمک کند تا در گام نخست، بخش پیش بینی استان ها را به حداقل استانداردهای تعریف شده برسانیم تا آنها بتوانند وظایفشان را در سطح استان بهینه به انجام برسانند.

پرهیزگار با بیان این بودجه درخواستی به منظور تجهیز و به روزآوری تکنولوژی هواشناسی موجود در استانها است، درباره اهمیت تجهیز و به روز كردن آنها توضیح داد: مراکز پیش بینی استانها مکلفند که پیش بینی ها و اطلاعات خاص حوزه های متفاوت در حوزه هایشان را سرویس دهی کنند. این سرویس دهی ها به دلیل تفکیک وظایفی که شده، مربوط به ستاد نیستند و خود استانها موظفند، بر اساس وظایف محوله، بخشها و حوزهای مختلف در استان را سرویس دهی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر ارتقای تکنولوژی در کشور ایجاد شود، استانها از این پس این توانایی را خواهند داشت تا بتوانند این سرویس دهی ها را بهتر انجام دهند.

وی تاکید کرد: همه کار ما در استانها انجام می شود و ما در ستاد فعالیتی نداریم. عمده فعالیت ما در ستاد افزایش پردازش و ایجاد بانک قوی است. لازم است یادآوری کنم که به تازگی، یک بانک جدید را راه اندازی کردیم.

پرهیزگار گفت: حجم داده های هواشناسی روز به روز در حال افزایش است و این طور نیست که این داده ها حجم ثابتی داشته باشند. در هواشناسی نیاز است که اطلاعات به طور دایم گرفته و کنترل شود و پس از بانک شدن، در نهایت در دسترس بخشهای مختلف از جمله بخشهای تحقیقاتی، برای انجام کارهای مختلف قرار داده شود.

رئیس سازمان هواشناسی کشور یادآور شد: برای این که اطلاعات کامل باشند، نیاز است که سیستم ها همیشه در حال توسعه باشند. اگر در دنیا رصد کنید، می بینید که یک زمانی کامپیوتر معمولی پاسخگوی نیازها بود؛ بعد از مدتی سوپر کامپیوترهای کوچک و بعد از مدتی دیگر سوپر کامپیوترهای عظیم جوابگوی خواسته های هواشناسی شدند. اکنون این سوپر کامپیوترها با ظرفیت بسیار بالا در یک ثانیه عملیات انجام می دهند.

پرهیزگار با بیان این که نیاز هواشناسی با توجه به مسایلی که در جامعه مطرح می شود، روز به روز تغییر می کند و این توسعه نیز دائمی است افزود: نمی شود که بگوییم در مقطعی به یک جایی رسیدیم و دیگر هواشناسی توسعه اش تمام شده است.

وی در پایان تاکید کرد: توسعه باید هم در ستاد و هم در استانها ایجاد شود. این دو باید با هم بالا بیایند و اگر با هم رشد نكنند توسعه نامتوازن شکل می گیرد./

 

برچسب‌ها:

نظر شما