شناسهٔ خبر: 28336 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مالکی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی مطرح کرد؛

رتبه دوم سیستان و بلوچستان در کاهش تلفات جاده‌ای در سال ۹۴/ کمبود بزرگراه در استان علت اصلی تلفات جاده‌ای/ بهسازی ۲۷۳ کیلومتر روکش و آسفالت در دولت یازدهم

مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره بر اینکه در سال آخر سال ۹۴ توانستیم به رتبه دوم از لحاظ کاهش تلفات جاده‌ای دست پیدا کنیم گفت: یکی از عوامل تلفات در استان کمبود بزرگراه‌ها است.

مسعود مالکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اشاره به وضعیت تلفات جاده‌ای در استان سیستان و بلوچستان کرد و گفت: در اوایل سال ۹۳ استان با آمار ۲۹.۷ درصد بیشترین تلفات جاده‌ای در سطح کشور داشتیم و رتبه ۳۱ کشور از نظر امنیت جاده‌ها به ما تعلق گرفت.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل ما ۱۴ کمیته ایمنی تشکیل دادیم و با تعامل خوبی که با دیگر ارگان‌ها بر قرار کردیم در سال آخر سال ۹۴ توانستیم به رتبه دوم از لحاظ کاهش تلفات جاده‌ای دست پیدا کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: یکی از عوامل تلفات در استان کمبود بزرگراه‌ها است که باعث می‌شود جاده‌ها دوطرفه شود همچنین بیشتر دلایل تصادفات در استان به دلیل واژگونی و برخوردهای رخ به رخ بوده است.

مالکی به تشریح وضعیت ایمنی راه‌های استان پرداخت و گفت: در دولت یازدهم  ۲۷۳ کیلومتر بهسازی روکش آسفالت راه‌های فرعی در قالب ۸۱ پروژه با اعتبار ۱۱۵ میلیارد تومان انجام شده است.

وی افزود: سعی کردیم که که در اکثر راه‌های استان گاردریل و نصب شیب شیروانی داشته باشیم همچنین ۹ هزار و ۶۰۰ عدد تابلوی علایم نصب کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای ایمنی راه‌ها هم حدود ۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه خط‌کشی کردیم و اکیپ‌های راهداری به طور منظم در مسیرها قرار دارند.

مالکی با بیان اینکه با کمبود اعتبارات موجود سعی در استاندارد نگهداری جاده‌های استان داریم افزود: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل ما کمبود اعتبار برای ساخت بزرگ‌راه است به عبارتی دیگر، اگر ما بتوانیم پنجاه کیلومتر اول هریک از شهرهای استان را بزرگراه احداث کنیم تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات خواهد داشت.

نظر شما