شناسهٔ خبر: 28343 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل حمل نقل و پایانه‌های استان البرز خبر داد:

ثبت بیش از ۱۴۱ میلیون تردد وسایل نقلیه در استان البرز در ایام تابستان

سید یعقوی میرکتولی مدیرکل حمل نقل و پایانه‌های استان البرز گفت: میزان تردد وسایل نقلیه در ایام سفرهای تابستانی سال ۹۵ در محورهای ارتباطی استان البرز حدود ۱۴۱ میلیون بوده است که این آمار، استان البرز را در ردیف پرترددترین استان‌های کشور قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان البرز، سید یعقوب میرکتولی مدیر این اداره کل با اعلام این خبر گفت: در ایام تعطیلات تابستانی امسال ۱۴۱ میلیون و ۵۸  هزار و ۸۴۷ تردد توسط ۴۲ دستگاه تردد شمار نصب شده درمحورهای ارتباطی استان ثبت شده است.

وی موقعیت استان البرز به لحاظ قرار گرفتن در مسیر ارتباطی استان‌های غربی، شمالی و شمال غربی کشور را یکی از دلایل عمده تردد بالا در این استان ذکر کرد و افزود: میزان تردد ثبت شده در سه ماه تابستان امسال در استان البرز نسبت به مدت مشابه سال قبل  از رشد ۴/۴ درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل حمل نقل و پایانه‌های استان البرز بیان داشت:  از کل تردد ثبت شده در استان ۵/۱۰ درصد متعلق به وسایل نقلیه سنگین و مابقی وسایل نقلیه سبک بوده است.

میرکتولی با اشاره به اینکه بیشترین تردد روزانه ثبت شده طی سه ماه تابستان در کل استان متعلق به‌روز شنبه ۱۳ شهریورماه با ثبت یک‌میلیون و ۶۷۸ هزار تردد، بوده است، افزود: همچنین در این مدت پرترددترین روزهای ماه در روزهای شنبه واقع شده است.

وی درخصوص وضعیت ترددهای ثبت شده به تفکیک محورهای ارتباطی استان، گفت: بیشترین تردد ثبت شده در این ایام مربوط به محور کرج- تهران بوده است و محور نظرآباد – اشتهارد نیز کمترین ثبت تردد را داشته است.

میرکتولی بیان کرد: مرکز مدیریت راه‌های استان البرز در ایام طرح سفرهای تابستانی هم‌وطنان به‌صورت مداوم با اخذ و تحلیل اطلاعات از تجهیزات حمل‌ونقل هوشمند منصوب در جاده‌های استان مانند تردد شمارها، دوربین‌های نظارت تصویری، دوربین‌های ثبت تخلفات، سیستم تعیین میانگین سفر و ... به‌صورت مداوم وضعیت ترافیکی استان را به مسافران و همچنین نهادهای ذی‌ربط گزارش می‌کرد و با هماهنگی بین این نهادها شاهد تردد روان در جاده‌های استان بودیم.

نظر شما