شناسهٔ خبر: 28378 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مالکی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

تشریح وضعیت راه‌آهن در استان سیستان و بلوچستان/ پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی راه‌آهن چابهار- ایرانشهر/ برای تکمیل راه‌آهن زاهدان- چابهار اعتباری ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی نیاز است

مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان به تشریح وضعیت راه‌آهن در استان سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: پروژه راه‌آهن استان در سال ۹۲ با مبلغ اولیه قرار داد ۲ هزار و ۴۱ میلیارد تومان شروع شده و این پروژه توسط قرارگاه خاتم الانبیا در دست ساخت است.

مسعود مالکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره وضعیت راه‌آهن استان سیستان و بلوچستان گفت: پروژه راه‌آهن استان در سال ۹۲ با مبلغ اولیه قرار داد ۲ هزار و ۴۱ میلیارد تومان شروع شده و این پروژه توسط قرارگاه خاتم الانبیا در دست ساخت است.

وی ادامه داد: این پروژه در هشت قطعه تعریف شده، ۴ قطعه اول آن از سمت چابهار به ایرانشهر به طول ۳۱۰ کیلومتر، در حال حاضر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: دوقطعه دیگر از این پروژه از زاهدان به سمت خاش به طول ۵۰ کیلومتر دارای پیشرفت فیزیکی ۵ درصدی است و بقیه قطعه‌ها در حوزه استان ما نیست.

مالکی بیان کرد: تعداد افراد مشغول کار بر روی این پروژه حدود هزار و ۴۰۰ نفر و همینطور ۷۰۰ دستگاه ماشین آلات برای این پروژه تعریف شده است.

وی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن استان پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است، گفت: تا به‌حال برای این پروژه حدود ۳۵۳ میلیارد تومان هزینه شده و مطالبات پیمانکار در این پروژه ۲۰۰میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: برای تکمیل راه‌آهن زاهدان- چابهار به اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است و اگر این اعتبار تامین شود در ۴ سال آینده قابل بهره‌برداری خواهد بود.

مالکی با اشاره به مطالبات پیمانکاران در استان گفت: مطالبات پیمانکار در حوزه راه  و در بخش اداره کل راه  و شهرسازی استان ۱۱۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: ایستگاه‌های راه‌آهن استان درون شهر واقع شده که قطار زاهدان- تهران در آن جا قرار دارد و  این قطار یک روز در میان حرکت می‌کند و قابلیت حمل ۹۰۰ نفر مسافر را دارد.

نظر شما