شناسهٔ خبر: 28429 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری سمینار علمی پژوهشی دریایی در بندر خرمشهر

احمد سواری همزمان با هفته جهانی دریانوردی سمینار علمی پژوهشی دریایی در محل سالن آمفی تئاتر بندرخرمشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، در  سمینار علمی پژوهشی دریایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در خصوص اهمیت بندر و محیط زیست به ایراد سخنرانی پرداخت.

پروفسور احمد سواری با بیان اینکه طی سال‌های گذشته سازمان جهانی دریانوردی توجه بسیار ویژه ‌ای به محیط زیست کرده است افزود: این سازمان در همه زمینه‌ها کنوانسیون‌های مختلفی در زمینه محیط زیست طراحی کرده و عهده دار بررسی مسائل مهم محیط زیستی بوده است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما از جمله کشورهای پیشرو در اجرای کنوانسیون‌های محیط زیستی بوده است، بندرخرمشهر را به عنوان پیشروترین بندر در زمینه اجرای کنوانسیون مارپل معرفی کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ادامه داد: در سال‌های اخیر به دلیل اجرای این کنوانسیون‌ها، آلودگی دریایی کاهش بسیاری داشته است.

سواری با بیان اینکه بنادر شاهرگ اقتصادی مملکت هستند اظهار کرد: بیش از هفتاد درصد تجارت کشور از طریق بنادر صورت می گیرد که این رقم بسیار بالایی است.

وی ادامه داد: بندرخرمشهر از معدود بنادری است که در زمینه آلودگی دریایی فعالیت جدی داشته و تقریبا هر لکه آلودگی که در این منطقه ایجاد می‌شود را به سرعت از بین می‌برد.

در این سمینار مقاله های تخصصی دریایی با عناوین اهمیت موقعیت جغرافیایی خلیج فارس و اروندرود،آشنایی با کد بین المللی امنیت کشتیها، راهنمایی کشتی ضرورت انکارناپذیر بنادر و خوردگی فلزات در دریا توسط کارشناسان و متخصصان واحد دریایی بندری بندرخرمشهر ارائه شد.

نظر شما