شناسهٔ خبر: 28455 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ابلاغ اعتبار برای طرح بهسازی و تعریض محورشاهین‌ دژ- تکاب

داریوش نصر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح بهسازی و تعریض محور شاهین دژ- تکاب از محل منابع مالی استانی ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ازروابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در مصاحبه‌ای گفت: در جریان سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستانهای شاهین دژ و تکاب ۲۰ میلیارد ریال برای تسریع در روند اجرای عملیات بهسازی و چهارخطه شدن محور شاهین دژ- تکاب ابلاغ شده است.

داریوش نصر تصریح کرد: عملیات بهسازی و روکش ۳۰کیلومترازمحورشاهین دژ- تکاب از سمت شاهین دژ به تکاب و از طرف تکاب به شاهین دژ با تخصیص این اعتبار و هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی جهت تامین قیر رایگان اجرا می‌شود.

وی با اعلام پروژه بهسازی و تعریض ۱۵ کیلومتر ورودی شهر تکاب در سال‌های گذشته انجام و ۷ کیلومتر در سال گذشته به اتمام رسیده است، افزود: ۸ کیلومتر باقی مانده نیز با تامین اعتبار مورد نیاز مجددا آغاز خواهد شد.

نصر از اجرای عملیات بهسازی و تعریض در  ۲۵۰ کیلومتر  از راههای اصلی و فرعی استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۱۰۰ کیلومتر از محورهای اصلی و شریانی استان بهسازی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی به احداث ۶۰ کیلومتر بزرگراه در محدوده منطقه آزاد ماکو با مشارکت سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو اشاره کرد و یادآور شد: احداث این بزرگراه در کریدور غرب از سمت پایانه مرزی بازرگان به ماهشهر در پوشش مناسب شبکه حمل و نقل جاده ای استان اثربخش خواهد بود.

طرح بهسازی و تعریض محور شاهین دژ- تکاب  به طول ۸۵ کیلومتر، بخشی از پروژه ملی بهسای و تعریض میاندوآب- شاهین دژ- تکاب است و به دلیل احداث نخستین تونل جاده ای آذربایجان غربی در این محور وبارترافیك سنگین محورشاهیندژ – تكاب، یكی از طرح‌های بزرگ راهسازی استان به شمار می رود که اتمام آن علاوه بر ارتقای ضریب ایمنی محورهای جنوب استان، آمار تصادفات جاده ‌ای استان را کاهش می‌دهد.
 

 

نظر شما