شناسهٔ خبر: 28468 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

برگزاری نشست هنر در شهر/ سخنرانی ناصر فکوهی با موضوع انسان‌شناسی و فرهنگ

پوستر نود و یکمین نشست انسان‌شناسی و فرهنگ، تحت‌عنوان هنر در شهر، ۱۱ مهرماه سال جاری در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست نود و یکم انسان‌شناسی و فرهنگ، تحت‌عنوان هنر در شهر، ۱۱ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ برگزار می‌شود. این نشست که در آن ناصر فکوهی سخنرانی خواهد کرد با نمایش فیلم مستند سلاطین خیابان‌ها اثر زینب تبریزی و پالیز خوشدل همراه است.

علاقمندان برای شرکت در این نشست می‌توانند به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، خیابان دمشق، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات مراجعه کنند و حضور برای علاقمندان در این نشست آزاد است.

گفتنی است، ناصر فکوهی، انسان شناس، نویسنده و مترجم ایرانی است که دانشیاری گروه انسان‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران را برعهده دارد وهمزمان در انجمن بین‌المللی جامعه‌شناسی و ایران‌شناسی عضو است. وی دکترای انسان‌شناسی سیاسی خود را از دانشگاه پاریس دریافت کرد.  

فکوهی جزو روشنفکران گفتمانی است که در مقابل روشنفکران دهه هفتاد و هشتاد قرار می‌گیرند. فکوهی در گفت‌و‌گوها، مقالات و کتاب‌های خود با نگاهی انسان‌شناسانه به موضوعات متفاوتی همچون جوانان و ازدواج آن‌ها، زنان، مشکلات نظام دانشگاهی، بومی‌گزینی، نقد فیلم‌های داستانی و مستند و وقایع سیاسی خاورمیانه پرداخته است.

فکوهی روند اجتماعی شدن را در جامعه ایرانی نسبت به جامعه غربی روندی معکوس می‌داند و معتقد است که در غرب اجتماعی شدن زنان ابتدا از طریق ورود گسترده آن‌ها در بازار کار صنعتی اتفاق افتاد و سپس آن‌ها با ورود به دانشگاه‌ها توانستند سرمایه فرهنگی لازم برای دست‌یابی به مشاغل بالاتر اجتماعی را به دست بیاورند./

 

برچسب‌ها:

نظر شما