شناسهٔ خبر: 28478 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

وزرای حمل و نقل افغانستان و هند مطرح کردند:

استقبال گرم دولت و مردم افغانستان از موافقتنامه چابهار/ تاکید هند بر اجرای طرح توسعه بندر چابهار

اجلاس محمد الله بتاش وزیر حمل و نقل افغانستان درحالی به استقبال گرم دولت و مردم افغانستان نسبت به موافقتنامه چابهار اشاره کرد که نیتین گادکاری وزیر کشتیرانی، حمل و نقل و بزرگراه‌های هند از تاکید نخست‌وزیر کشورش بر اجرای طرح توسعه بندر چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد الله بتاش وزیر حمل و نقل افغانستان چهارشنبه شب پس از پایان نشست سه جانبه وزرای حمل و نقل هند، افغانستان و ایران در دهلی نو در گفت وگو با خبرنگاران گفت: موافقتنامه چابهار با استقبال گرم از سوی دولت و مردم افغانستان مواجه شده است .

وی با تقدیر از ایران و هند اظهار کرد چابهار می تواند با اتصال آسیای جنوبی به آسیای میانه فرصت مناسبی برای کشورهای منطقه ایجاد کند.

وزیر حمل و نقل افغانستان تصریح کرد افغانستان درحال ایجاد گذرگاه‌هایی در مرز ایران و ترکمنستان و ارتباط ریلی با ازبکستان، چین و روسیه است.

وی خاطرنشان کرد که تجار افغانستان بی صبرانه منتظر سرمایه گذاری و رونق بیشتر در چابهار هستند.

همچنین نیتین گادکاری وزیر کشتیرانی، حمل و نقل و بزرگراه‌های هند نیز خاطرنشان کرد عملیات اجرای طرح توسعه بندر چابهار آغاز شده است .

وی با اشاره به اهمیت اجرای توافقنامه سه جانبه تصریح کرد نخست وزیر هند علاقه مند و تاکید زیادی برای اجرای طرح توسعه بندر چابهار دارد.

وزیر کشتیرانی،حمل و نقل و بزرگراههای هند افزود:با توجه به نزدیکی ایران و هند، در آینده بندر چابهار و بمبئی نقش مهمی در روابط دو کشور ایفا خواهد کرد.

نشست سه جانبه وزیران راه و شهرسازی ایران ،کشتیرانی ،بزرگراههای هند و حمل ونقل افغانستان برای بررسی توافقنامه سه جانبه ترانزیتی چابهار چهارشنبه شب در اشوک هتل دهلی نو برگزار شد.

در این نشست وزیران شهرسازی و حمل ونقل سه کشور آخرین وضعیت اجرای توافقنامه ترانزیتی سه جانبه را بررسی کردند.

توافقنامه ترانزیتی چابهار خرداد ماه امسال در حضور حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، نارندرا مودی نخست وزیر هند و اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان توسط وزرای راه سه کشور امضا شد.

نظر شما