شناسهٔ خبر: 28502 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

گزارش هفتگی مهم‌ترين خبرهای استان‌ها:

سفر هیئت دولت به استان قزوین/ بازدید آخوندی از پروژه احداث کمربندی غربی سرهار دماوند/ لزوم حفظ اراضی ناژوان به عنوان تنفس‌گاه اصفهان

گزارش آخر هفته  سفر هیئت دولت به استان قزوین، بازدید آخوندی از پروژه احداث کمربندی غربی سرهار دماوند، لزوم حفظ اراضی ناژوان به عنوان تنفس‌گاه اصفهان و نقطه نظر مدیران کل راه و شهرسازی درانتزاع راهداری از جمله مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار استان‌ها در هفته ای که گذشت به شرح زیر است؛

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ناژوان به دلیل اینکه یک فضای شهری هزار و ۲۰۰ هکتاری متشکل از باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی غرب اصفهان است، اهمیت خاصی دارد و به همین دلیل باید این اراضی حفاظت شود.

تهران

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه احداث کمربندی غربی سرهار دماوند گفت: کمربندی غربی سرهار دماوند از پروژه‌های بسیار مهم برای کاهش بار ترافیک این منطقه است.

گیلان

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر لزوم تشکیل کارگروهی برای ساماندهی سواحل دریا، گفت: باید قوه قضاییه و قوه مجریه با همکاری یکدیگر کارگروهی تشکیل دهند تا حداقل بخش اعظمی از سواحل دریا آزادسازی شود.

کرمانشاه

بهادری نرخ تسهیلات را برای شهر کرمانشاه ۴۰۰ میلیون ریال و برای شهرهای استان ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در سال ۹۳ حدود ۸۴۰ فقره تسهیلات و سال ۹۴ نیز یک هزار و ۷۰۰ فقره تسهیلات به استان ابلاغ شده که تاکنون در مجموع ۸۵۰ فقره آن پرداخت شده است.

خراسان رضوی

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل گفت: با این انتزاع فرصت بیشتری برای پیگیری توسعه راه‌ها و احیای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری دراستان خراسان رضوی فراهم می‌شود. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز با ابراز خرسندی ازاین انتزاع اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد افزایش اعتبار برای تامین ماشین آلات راهداری به‌روز و استاندارد و نیز افزایش نیروهای متخصص در این استان باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با بیان اینکه تمام تلاشمان را برای پایان پروژه مسکن مهر استان انجام می‌دهیم گفت: امیدواریم تا نیمه اول سال ۹۶ پروژه مسکن مهر استان به پایان برسد.

ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: ما طرح‌های بسیاری برای اربعین امسال داریم ولی نکته‌ای که وجود دارد لزوم اعتبار کافی برای عملی کردن آن‌ها است.

اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: یک‌هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر در سطح استان اردبیل با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از وظایف اداره‌های کل راه و شهرسازی استان‌ها گفت: با کمتر شدن بار مسئولیت اداره کل راه و شهرسازی امکان رسیدگی بیشتر و مدیریت کارآمدتر برای توسعه راه‌ها و بازآفرینی شهری فراهم می‌شود. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز اظهار امیدواری کرد که با تفکیک راهداری از اداره کل راه و شهرسازی شاهد مدیریت هرچه بهتر برای افزایش ایمنی جاده‌ها و کاهش هرچه بیشتر تلفات جاده‌ای باشیم.

کرمان

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۱۵۸۹ هکتار از مساحت شهر کرمان را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد و باید بحث بازسازی به نوعی حل شود که در زمان وقوع زلزله امکان دسترسی به همه نقاط و امداد‌رسانی وجود داشته‌ باشد.

همدان

مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: محور جوکار به تویسرکان به طول ۲۷ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر آن عملیاتی شده و هفت کیلومتر باقیمانده که تقریباً دو کیلومتر آن داخل روستای حسین‌آباد است.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ما ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه احداث کرده‌ایم گفت: سهم بزرگراه‌های استان نسبت به شاخص کشوری کم است.

بوشهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهدارتقای وضعیت شغلی راهداران باشیم، همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز با ابراز خرسندی از این انتزاع به بالا بودن درصد ایمنی راه‌های بوشهر اشاره و آمادگی خود را برای کاهش هرچه بیشتر تصادفات جاده‌ای با اتخاذ برنامه‌های آموزشی اعلام کرد.

قزوین

روحانی با بیان اینکه «اجرای پروژه دوخطه کردن خطوط ریلی موجب تسهیل زندگی مردم می‌شود» گفت: پروژه دوخطه شدن راه‌آهن تهران-قزوین تا اوایل سال آینده اجرا می‌شود و هم اکنون دوخطه کردن راه آهن قزوین-زنجان در دست اجرا است.

آذربایجان غربی

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری ازاین اداره کل گفت: مهمترین نتیجه این انتزاع توزیع مسئولیت‌هاست که به برنامه‌ریزی دقیق‌تر و تخصصی‌تر درحوزه‌های مختلف می‌انجامد. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان نیز با ابراز رضایت از این انتزاع ازبرنامه‌ریزی برای به حداقل رساندن تصادفات و افزایش هرچه بیشتر ایمنی راه‌های آذربایجان غربی خبر داد.

نظر شما