شناسهٔ خبر: 28519 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی برگزار می‌شود

نشست نشست شورای هماهنگی دبیران اجرایی کنگره های استانی چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی امروز (۱۰ مهر ماه) در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دکتر محمد حسن طالبیان با اعلام این خبر گفت: در این نشست با توجه به نزدیک شدن برگزاری کنگره های استانی قبل از کنگره ملی اقدامات و فعالیت های ۳۱ استان کشور در زمینه  برگزاری کنگره های یادشده مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به راه اندازی و آغاز به کار سایت کنگره های استانی و چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی شیوه های هدایت، اطلاع رسانی، راهنمای کار با سایت کنگره و چگونگی مدیریت این رویداد مهم استانی را از دیگر موضوعاتی برشمرد که قرار است در این نشست مطرح شود.

به گفته دبیر علمی چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در این نشست همچنین دستور العمل های راهنما و گام های اجرایی ان اقدام تشریح و در اختیار دبیران اجرایی استان ها قرار خواهد گرفت.

 دکتر محمد حسن طالبیان با اشاره به اینکه کنگره های استانی از نیمه دوم آذر تا هفته اول بهمن ماه سالجاری در تمامی استان های کشور برگزار خواهد شد اظهار داشت: استان های ایلام، چهارمحال و بختیاری، زنجان، کرمان، اذربایجان غربی، مازندران، قزوین، خراسان شمالی، گیلام و مرکزی را آغاز گر کنگره های استانی در نیمه دوم آذر ماه خواند بود.

معاون میراث فرهنگی کشور در خصوص نحوه متفاوت برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهر سازی  افزود: برای اولین بار در برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران تصمیم گرفته شد تمام استان‌های کشور به‌ صورت ادواری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خودشان را با توجه به ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و با تاکید بر تاریخ معماری و شهرسازی هر استان برگزار کنند تا این رویکرد در استان‌ها به جریانی تبدیل شود که به ارتقاء حفاظت از میراث فرهنگی به‌صورت مداوم و پایدار کمک کند.

دبیر علمی چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران با تاکید بر اینکه برگزاری سه دوره پیشین این کنگره گامی مهم در شناخت موضوع تاریخ معماری و شهرسازی ایران بود گفت:  چهارمین دوره این کنگره  پشتیبان و حمایت‌کننده جریانی است که بعد از برگزاری سه دوره کنگره اتفاق افتاده است

حوزه‌های فرهنگی ـ طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی، منظرهای فرهنگی و شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان‌شناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته به موضوع تاریخ معماری و شهرسازی هر استان از جمله محورهای مورد تاکید در این کنگره های استانی به شمار می رود./

نظر شما