شناسهٔ خبر: 28550 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل حمل و نقل بین المللی و ترازنیت:

مرز باجگیران صبح امروز بازگشایی شد

باجگیران پیرو مذاكرات حمل و نقلی با طرف‌های تركمنی در هفته گذشته و متعاقب سفر وزیر راه و شهرسازی و ملاقات با مسوولان حمل‌و‌نقلی در تركمنستان براساس توافقات به عمل آمده بین مقامات حمل‌و‌نقلی جمهوری اسلامی ایران و تركمنستان از صبح امروز دهم مهر ماه مرز باجگیران بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدجواد عطرچیان مدیركل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی این سازمان با بیان این خبر اظهار داشت: پیرو مذاكرات حمل و نقلی با طرف‌های تركمنی در هفته گذشته و متعاقب سفر وزیر راه و شهرسازی و ملاقات با مسوولان حمل‌و‌نقلی در تركمنستان براساس توافقات به عمل آمده بین مقامات حمل‌و‌نقلی جمهوری اسلامی ایران و تركمنستان از صبح امروز دهم مهر ماه مرز باجگیران بازگشایی شد. 

وی افزود: این توافق در راستای توسعه مناسبات حمل و نقلی و تجاری بین دو كشور ایران و تركمنستان صورت گرفت و مرز باجگیران بر روی مسافران و خودروها بازگشایی شد و به حالت عادی بازگشت.

وی با بیان این‌كه این توافق طی مذاكرات و تلاش‌های به عمل آمده از سوی دو هیأت ایرانی و تركمنی و در راستای توسعه مناسبات تجاری انجام گرفت، گفت:بازگشایی مرز باجگیران از صبح امروز، قدم بسیار مثبتی در زمینه توسعه حمل و نقل و توسعه مراودات بازرگانی میان دو كشور خواهد بود.

طبق اعلام روابط‌ عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای،عطرچیان خاطرنشان كرد: در مورد سایر مسائل و مشكلات بین دو كشور در حوزه حمل‌و‌نقل، مقرر است با پیگیری‌های به عمل آمده، نتایج از طریق مجاری دیپلماتیك بررسی و اعلام‌نظر گردد.

  گفتنی است، چندی پیش عطرچیان به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ارائه سه پیشنهاد ایران به ترکمنستان خبر داده بود که  شامل لغو کامل عوارض برای دو کشور، بازگشت رقم عوارض به روال سابق قبل از ماه آگوست میلادی(مرداد) و پیشنهاد سوم ادامه روال فعلی (با توجه به اینکه اصلا به ضرر ایران نیست)  می‌شود و طبق توافق دو طرف قرار بر بررسی پیشنهادهای ایران از جانب طرف ترکمنی و اعلام نظر نهایی از طریق مجاری بین‌المللی شد.

نظر شما