شناسهٔ خبر: 28563 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

هند مشارکت در ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار را بررسی می‌کند

چابهار یک مقام عالی رتبه دولت هند گفته است‌که در راستای همکاری های جامع توسعه زیرساخت ها شامل ارتباط جاده ای و ریلی به بندر چابهار، این کشور پیشنهاد ایران برای مشارکت در ساخت فرودگاه بین المللی چابهار را بررسی می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قرار است هندی ها پیشنهاد ایران برای مشارکت در ساخت فرودگاه بین المللی چابهار را بررسی کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، یک مقام دولتی هند که خواست نامش محفوظ بماند در گفت وگویی اظهار کرد بررسی این پیشنهاد در راستای همکاری های جامع توسعه زیرساخت ها شامل ارتباط جاده ای و ریلی به بندر چابهار است .

به گفته مقامات هندی، 'عباس آخوندی' وزیر راه و شهرسازی ایران در سفر به دهلی نو ،پیشنهاد مشارکت این کشور در ساخت فرودگاه بین المللی چابهار را مطرح کرده است .

وزیر راه شهرسازی بعد ازظهر روز گذشته پس از دیدار با وزیران راه آهن ، کشتییرانی ،بزرگراه ها و حمل و نقل هند و شرکت در نشست دوجانبه و سه جانبه وزیران راه و شهرسازی افغانستان و هند به سفر سه روزه خود به هند پایان داد.

قرار است ساخت فرودگاه بین المللی چابهار پس از انجام تشریفات قانونی در نزدیکی و ورودی منطقه آزاد در زمینی به مساحت دوهزار و 300 هکتار احداث شود.

نظر شما