شناسهٔ خبر: 28577 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حفظ اصول ايمنی شاخصه تصميمات خلبان قشم اير بوده است

سازمان هواپيمايي كشوري سازمان هواپیمایی‌کشور با اشاره به نقص فنی پرواز فوکر ۱۰۰ مسیر قشم- مشهد اعلام کرده است که خلبان هواپيما در اين بازگشت با رعايت مقررات معمول چنين تصميمی را اتخاذ و شاكله تصميمات عملياتی اش، رعايت اصول ايمنی و حفظ جان مسافران بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا جعفرزاده مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايی كشوری با بيان اين مطلب، گفت: شب گذشته هواپيمای مسير قشم- مشهد هواپيمای قشم اير لحظاتی پس از پرواز از فرودگاه قشم بر اثر نقص فنی هواپيما مجبور به بازگشت به فرودگاه قشم می شود.

وی با بيان اينكه جزئيات موضوع توسط كارشناسان سازمان هواپيمايی كشوری در دست بررسی است، افزود: خلبان هواپيما در اين بازگشت با رعايت مقررات معمول چنين تصميمي را اتخاذ و شاكله تصميمات عملياتی اش، رعايت اصول ايمنی و حفظ جان مسافران بوده است.

جعفرزاده با بيان اينكه گزارشات رسيده حاكی از پذيرايی از مسافران پرواز داشته است، گفت: اين فرود اضطراری در ساعت ۲۱:۵۹ انجام و در كمترين زمان ممكن تيم فنی اين شركت نيز اقدام به رفع نقص فنی هواپيما كرده، هواپيما آماده پرواز و نهايتا در ساعت ۱:۲۱ دقيقه بامداد فرودگاه قشم را به مقصد مشهد مقدس ترك می كند.

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، اين هواپيما از نوع فوكر ۱۰۰ با ۹۳ مسافر هفت خدمه پرواز بوده كه همگی در سلامت كامل هستند.

نظر شما