شناسهٔ خبر: 28589 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

محمود صابری تاکید‌کرد:

تاکید بر اهمیت بنادر کوچک/ بنادر‌تاریخی لنگه و کنگ قدمتی به عمر صنعت دریانوردی دارد

جشن دریایی مدیر‌ اداره بنادر و دریانوردی بندر‌لنگه، با بیان اینکه رفتار اقتصادی کشورها متاثر از سه عنصر اساسی" تجارت، کشتیرانی و حمل و نقل" است ،خاطرنشان کرد: خاستگاه این سه عنصر اثرگذار بنادر هستند که همه این فعالیت ها را به هم متصل می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود صابری مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه که درجشن روز جهانی دریانوردی سخنرانی می کرد، ضمن اشاره به نهم مهرماه روز جهانی دریانوردی به عنوان فرصتی برای تجلیل از تلاشگران این عرصه گفت: هر سال شعاری برای این روز تعیین می شود تا رویکردهای عملیاتی بر پایه آن قرار گیرد. بر همین اساس، شعار روز جهانی دریانوردی امسال از سوی آیمو " کشتیرانی؛ ضرورت انکارناپذیر دنیا" تعیین شده است.

صابری رفتار اقتصادی کشورها را متاثر از سه عنصر اساسی" تجارت، کشتیرانی و حمل و نقل " دانست و خاطرنشان کرد: خواستگاه این سه عنصر اثرگذار بنادر هستند که همه این فعالیت ها را به هم متصل می کند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه خاطرنشان کرد: منطقه غرب هرمزگان به ویژه بنادر تاریخی لنگه و کنگ نخستین خاستگاه دریانوردی در ایران، منطقه و حتی جهان محسوب می شود که قدمتی به عمر صنعت دریانوردی در این سرزمین دارد.

وی اضافه کرد: غرب هرمزگان ۳۷۵ کیلومتر از مرز دریایی پهنه نیلگون خلیج فارس را در بر گرفته است. همچنین ۹ جزیره استراتژیک از ۱۷ جزیره کشور با ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی نیز در این منطقه جغرافیایی واقع شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، صابری اظهار داشت: آوازه بلند دریانوردان بندر لنگه و کنگ در جهان موقعیتی ژئوپلتیک برای این منطقه از ایران اسلامی ایجاد کرده است که مسئولیت دولتمردان را در حفاظت و صیانت از این نعمت خدادادی دریا دوچندان می کند.      

نظر شما