شناسهٔ خبر: 28636 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سیستان و بلوچستان برگزار شد:

برگزاری جلسه کارگروه مخاطرات زلزله در سیستان و بلوچستان

مسعود مالکی صبح دیروز جلسه کارگروه مخاطرات زلزله با حضور کلیه اعضاء، مدیرکل مدیریت بحران استان و به ریاست مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی در محل دفتر ایشان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، صبح دیروز جلسه کارگروه مخاطرات زلزله با حضور کلیه اعضاء، مدیرکل مدیریت بحران استان و به ریاست مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی در محل دفتر ایشان تشکیل شد.

هدف از این جلسه بحث و بررسی پیرامون تهیه نقشه ریز پهنه‌بندی زئوتکنیک، مشخصات فنی و مقاومت مجاز خاک زاهدان اعلام شد. مالکی در ابتدای جلسه در راستای اجرای بند ۱۰ ماده آئین‌نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، شرح وظایف کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش، لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی و گسل‌های مختلف شناسایی شده در استان و زاهدان گفت:

در ساختمان‌های با اهمیت زیاد مانند بیمارستان‌ها، ساختمان مدیریت بحران، مراکز انتظامی و نظامی و مرکزهای مخابراتی، ساختمان‌های اداری مهم مهندسین در سازمان‌های نظام مهندسی باید پارامترهای مهم و فنی را در این‌گونه ساخت و سازها در نظر گرفته شود، ساختمان‌های معمول از جمله انبارهای علوفه، تعمیرگاه‌ها و... در اولویت‌های بعدی قرار دارند.

وی ادامه داد: برای مطالعات و تهیه نقشه جامع استان و مرکز و تعیین منابع و اعتبارات خاص باید اقداماتی صورت گیرد تا دستگاه‌ها  قبل از رسیدن حوادث غیرمترقبه آمادگی لازم را داشته باشند و مدیریت بحران به‌موقع بدون اتلاف وقت و سردرگمی انجام گیرد.

اربابی مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان، از مالکی و تمامی اعضاء که با جدّیت جلسات را برگزار و پیگیری می‌کنند تقدیر و تشکر کرد و گفت: کارهای تخصصی در کارگروه و دبیرخانه انجام شود چون کلیات را مردم می‌دانند، همچنین تمام اطلاعات دستگاه‌ها برای اطلاعات بیشتر و جامع دریافت و در بانک اطلاعاتی جهت یکسان‌سازی قرار گیرد.

در ادامه جلسه دیگر اعضاء تکمیل اطلس معادن، نیاز گمانه‌زنی فنی برای اجرای ساختمان‌های گوناگون، دریافت مقاومت زمین در مناطق مختلف توسط مردم قبل از ساخت و سازها از اداره کل مکانیک خاک استان را تأکید و مهم شمردند.

در این جلسه مصوب شد:                     

ـ طرح مطالعات ژئوتکنیک، مشخصات فنی و مقاومت مجاز خاک زاهدان توسط اداره کل مکانیک خاک استان با تعیین منابع انجام شود.

ـ تا زمان اجرای طرح، دفاتر مهندسین جهت مقاومت خاک و زمین ساختمان‌های ۴ طبقه به بالا مجوز لازم را از آزمایشگاه مکانیک خاک استان با حفرچاه گمانه دریافت نمایند.

نظر شما