شناسهٔ خبر: 28641 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

بهره‌برداری از بیمارستان ۲۷۶ تختخوابی امام حسین(ع) تربت‌حیدریه تا پایان سال ۹۶

محمد جعفر علیزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی از بهره‌برداری بیمارستان ۲۷۶ تختخوابی امام حسین (ع) شهرستان تربت‌حیدریه در خراسان رضوی تا پایان سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدجعفر علیزاده در بازدید از وضعیت پیشرفت ساخت پروژه بیمارستان امام حسین (عشهرستان تربت‌حیدریه گفت: تحریم‌ها موجب شد بیمارستانی که سال ۸۸ کلنگ خورده و تا سال ۹۳ باید به پایان می‌رسید، با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، آماده بهره‌برداری نشود.

وی گفت: سال گذشته برای این طرح ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفتیم که با توجه به منابع محدود مالی، تنها ۲۲ میلیارد ریال تحقق یافت و امسال نیز ۱۶۰ میلیارد ریال دیگر از محل اعتبارات وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و بهداشت و درمان و نیز ۴۵ میلیارد ریال از اعتبارات ارزش افزوده پیش‌بینی شده که با تخصیص آن، گام بزرگی در تکمیل این پروژه بزرگ عمرانی برداشته می‌شود.

رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی افزود: البته با توجه به اینکه سرفصل تخصیصی اعتبارات سال ۹۵ بسته شده، پیمانکار طرح و مدیران دستگاه‌های سهیم در زمینه فراهم آوردن زیرساخت‌ها باید طی مدت ۲ ماه دیگر سقف اعتبار موردنیاز خود را اعلام کنند تا در بودجه سال ۹۶ گنجانده شود.

وی ایجاد راه دسترسی به بیمارستان را از اولویت‌های مهم تأمین زیرساخت طرح برشمرد و تأکید کرد: با توجه به عریض‌بودن جاده و حجم زیاد مراجعان و نیز به‌منظور پیشگیری از تلفات جاده‌ای، شهرداری تربت‌حیدریه کار مطالعاتی را آغاز کرده و قرار است کارشناسان راه و شهرسازی نیز بررسی و در نهایت از محل اعتبارات ملی، مبلغ قابل توجهی در این خصوص تخصیص یابد که امیدواریم تا قبل از بهره‌برداری بیمارستان، مشکل مسیر دسترسی آن برطرف شود.

علیزاده بیان کرد: با توجه به اینکه تربت‌حیدریه در دالان اصلی ارتباطی شمال به جنوب کشور قرار گرفته و جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر را تحت پوشش خدمات درمانی خود دارد، اتمام این طرح ملی به‌عنوان طرح اصلی استان خراسان رضوی در سال آینده در اولویت کاری وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

سعید باستانی، نماینده مردم شریف تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: مهم‌ترین دغدغه ما در خصوص بیمارستان امام حسین (ع)، تأمین زیرساخت‌های لازم است که اگر بودجه لازم به‌موقع تزریق شود این مشکل برطرف خواهد شد.

حسن فتحی‌نیا، فرماندار ویژه تربت‌حیدریه نیز در این بازدید اظهار کرد: اشراف و اهتمام خوبی از سوی رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی نسبت به این طرح وجود دارد که ما را به انجام امور زیربنایی هم‌زمان با ساخت پروژه امیدوار کرده است.

گفتنی است، عملیات ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی امام حسین (ع) تربت‌حیدریه که به ۲۷۶ تخت ارتقاء یافته، در ۲۲ دی‌ماه سال ۸۸ آغاز و طبق وعده دولت دهم قرار بود ۳۰ مرداد ۹۳ به اتمام برسد، اما تا آن موعد تنها ۶۰ درصد پیشرفت داشت.

این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع، با ظرفیت اسمی ۲۰۰ تختخواب و ظرفیت واقعی ۲۷۶ تخت شامل بخش‌های آی سی یو، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، دیالیز، مراقبت‌های ویژه، اورژانس، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل‌شناسی، میکروب‌شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و همچنین هشت اتاق عمل و آزمایشگاه‌های مختلف است.

نظر شما