شناسهٔ خبر: 28659 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی قطار نظم و دوستی همزمان با هفته ناجا

قطار همزمان با هفته ناجا و همچنین روز پلیس صبح امروز با حضور فرمانده پلیس راه آهن کشور قطار "نظم و دوستی" با شعار قانون گرایی،انظباط اجتماعی و مشارکت عمومی قطار نظم و دوستی راهاندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سردار علیرضا اکبر شاهی فرمانده پلیس راهآهن کشور در مراسم راهاندازی قطار نظم و دوستی اظهار داشت: همزمان با هفته ناجا و همچنین روز پلیس با شعار قانون گرایی،انضباط اجتماعی و مشارکت عمومی قطار نظم و دوستی راه اندازی شد. 

وی با اشاره به رشد حاشیهنشینی در اطراف خطوط ریلی و بروز برخی رفتارهای پر خطر و ناهنجار از سوی ساکنان به خصوص سنگ پرانی از سوی کودکان و نوجوانان حاشیه راه آهن گفت : فرماندهی پلیس راهآهن کشور با هدف فرهنگسازی، آموزش همگانی، نهادینه کردن نظم و قانون، احترام به حقوق شهروندی و همچنین توجیه دانش آموزان مدارس حاشیه خطوط ریلی نسبت به ایمنی راه آهن اقدام به راه اندازی قطار نظم و دوستی در مسیر تهران - کرج کرد.

وی تصریح کرد : همزمان با راهاندازی قطار نظم و دوستی، مراسم نمادینی از سوی نیروهای پلیس راهآهن اجرا میشود که میتواند فرهنگ عبور از خطوط و دیگر موارد مربوط به کاهش سوانح ریلی را برای دانش آموزان آموزش دهد.

وی خاطرنشان کرد : خانواده برای آموزش و ایجاد امنیت فرزندان نقش بسیار موثری را دارد و مشارکت هدفمند آنان با پلیس در ایجاد امنیت بیشتر و کاهش سوانح موثر است./

برچسب‌ها:

نظر شما