شناسهٔ خبر: 28669 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز مرحله جدید عملیات راهداری محوری توسط اداره كل راه و ترابری استان سمنان

جلسه با فرمان استاندار سمنان عملیات راهداری محوری توسط راهداران اداره كل راه و ترابری در كل حوزه استحفاظی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان سمنان، روز گذشته در حرکتی نمادین و با توجه به اهمیت عملیات راهداری محوری در استان، دکتر خباز با فرمان و رمز مقدس یا حسین (ع) از طریق بیسیم آغاز این پروژه یک‌ماهه را اعلام کرد. استاندار محترم استان در متنی از تلاش‌ها و زحمات راهداران مجموعه تشکر و اجرای این‌گونه کارهای مقاومتی را با عنایت به کمبود اعتبارات و وضعیت مالی دولت امری مهم در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دانستند و خواستار تکرار این‌گونه کارها شدند.

سید عبدالمجید نژادصفوی مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت: این عملیات از تاریخ ۹۵/۷/۱۰ به مدت ۳۰ روز در شش مقطع پر واژگون استان با ۷ اکیپ اجرایی شامل ۶۶ دستگاه خودروی سنگین، نیمه سنگین و سبک، ۹۲ پرسنل راهداری و با برآورد حجم عملیات خاکی حدود ۹۰ هزار مترمکعب و مقدار ۶۰۰۰ تن اجرای آسفالت سرد در محور طرود – معلمان آغاز شد تا نشانگر عمل به تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای شعار سال، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل باشد.

مدیرکل راه و ترابری استان در ادامه افزود: عملیات شامل اصلاح شیب شیروانی، شانه سازی، تعمیر و مرمت تابلو و علائم، تنظیم قنو و دریواسیون پل‌ها، شستشوی علائم، رنگ‌آمیزی پایه تابلوها، تعمیر گاردریل های صدمه دیده، رفع نقایص دستگاه‌های روشنایی و چراغ‌های چشمک‌زن، نصب برنوشته‌های ترافیکی، تبلیغاتی و فرهنگی، تجدید خط‌کشی، اجرای خاک‌ریز حفاظتی پل‌ها، بوته کنی و انجام اقداماتی دیگر است.

وی هدف از پروژه را با توجه به آمار بالای تصادفات در اثر خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان در طول محورها، زیباسازی مسیر و مبلمان جاده‌ای جهت از بین بردن مسیرهای یکنواخت محورهای مواصلاتی و ایمن‌سازی دانستند که می‌تواند کمک شایانی به کاهش آمار تصادفات در جاده‌ها داشته باشد.

وی در پایان افزود: تمامی امور مذکور بدون هیچ‌گونه دریافت ریالی و باهمت و تلاش راهداران این مجموعه به‌صورت امانی توسط ادارات تابعه راهداری انجام می‌پذیرد که برآورد ریالی آن حدود ۲۰ میلیارد ریال خواهد بود.

نظر شما