شناسهٔ خبر: 28687 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیات‌منش خبر داد:

روند مطلوب ساخت بزرگراه‌های مهم زنجان/ دسترسی ۹۶ درصد جمعیت روستایی زنجان به راه آسفالته

مسعود بیات‌منش مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: روند ساخت بزرگراه‌های زنجان-بیجار، جاده ترانزیت و قدیم زنجان-ابهر و سلطانیه-قیدار-کبودرآهنگ با رشد مطلوبی پیش‌می‌رود و از پیمانکاران درجه یک در ساخت آنها استفاده می‌شود.

مسعود بیات‌منش، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای راه‌های استان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  گفت: در راستای توسعه راه‌های استان برنامه‌های بلند مدت خوبی تدوین‌شده که مطابق آن راه‌های استان مطابق آن توسعه می‌یابد.

بیات‌منش به ساخت سه بزرگراه در استان زنجان اشاره و تاکید کرد: تبدیل محورهای زنجان-بیجار، جاده ترانزیت و قدیم زنجان به ابهر و همچنین سلطانیه-قیدار-کبودآهنگ به بزرگراه ازجمله سه محوری هستند که جزو طرح‌های مهم و اولویت‌دار استان محسوب می‌شوند.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان به پروژه بزرگراهی زنجان-بیجار اشاره کرد و توضیح داد: ۵۰ درصد این پروژه در دست پیمانکار است. از زنجان تا زرین‌آباد این محور ۷۰ کیلومتر است که درحوزه استان زنجان قرار دارد و ساخت۳۶ کیلومتر آن ۷۰ درصد پیشرفت کرده وتا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. پیمانکاران این پروژه شرکت‌های پایدار سازان و کاراکتر هستند و برای مابقی مسیر نیز به دنبال پیمانکار هستیم.

وی به پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه جاده ترانزیت و قدیم زنجان-ابهر اشاره کرد و گفت: این پروژه در چندین قطعه توسط پیمانکاران درحال پیشرفت است.

بیات‌منش افزود: ساخت بزرگراه سلطانیه-قیدار-کبودرآهنگ به طول ۱۰۰ کیلومتر از دیگر پروژه های اصلی زنجان است که ۷۵ کیلومتر آن درسه قطعه توسط شرکت‌های جهاد نفس و پیمان‌راه همدان درحال پیشرفت ۵۰ درصدی است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان یادآور شد: طی سال گذشته یازده محور در کشور حائز شرایط استفاده از فاینانس داخلی برای تأمین مالی پروژه‌های راه شدند که دو محور در استان زنجان واقع هستند.

پیگیری ساخت دو راه اصلی کوهستانی

وی بابیان اینکه با سرمایه‌گذاران در حال مذاکره هستیم و فرایندهای قانونی در حال سپری شدن هستند، افزود: اگر قرارداد منعقد شود در سه سال می‌توان این دو پروژه راه اصلی کوهستانی یعنی زنجان- تکاب و زنجان-بناب-منجیل را به بهره‌برداری رساند و مردم می‌توانند از آن بهره ببرند.

بیات‌منش گفت: دو طرح ملی دیگر یکی محور درام-کلور و دیگری آببر-شفت است که اولی مسیر زنجان تا اردبیل و دیگری مسیر زنجان تا گیلان را نزدیک می‌کند.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه میانگین راه روستایی آسفالته در استان زنجان ۷۵ درصد یعنی بسیار بالاتر از درصد کشوری(۵۰ درصد) است، عنوان کرد: ۹۶ درصد جمعیت روستایی زنجان به راه روستایی آسفالته دسترسی دارند و تلاش می‌شود بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار تا پایان سال به اتمام رسد.

اجرای ۳۵ پروژه راه روستایی

وی همچنین گفت: اکنون ۳۵ پروژه راه روستایی درزنجان دردست اجرا داریم که با توجه به اعتبارات ملی و استانی درحال پیشرفت هستند.

بیات‌منش عنوان کرد: طول راه‌های استان زنجان درمجموع ۵۷۰۰ کیلومتر است که ۴۰۰۰ هزار کیلومتر آن روستایی است.

نظر شما