شناسهٔ خبر: 28722 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در نشست مه‌آبادی با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح شد؛

تشریح طرح ملی مدیریت آسمان ایران شهر/ اصلاح مسیرهای پروازی کشور در جهت اقتصاد مقاومتی

نشست مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به طرح اصلاح مسیرهای پروازی در کشور  و مستقیم کردن برخی خطوط آن را حرکتی بی‎هزینه در جهت اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تا سال۲۰۳۰ فرصت افزایش مسیرهای پروازی بین المللی را داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه رحمت‎الله مه آبادی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، با ارائۀ گزارشی به هئیت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پرداخت و گفت: طبق پیش بینی جهانی مبنی بر رشد حداکثری مسیرهای پروازهای بین‎المللی تا سال ۲۰۳۰، باید تلاش کنیم در فرصتی که داریم طوری برنامه‎ریزی کنیم که تا آن زمان بتوانیم مسیرهای بین‎المللی بر فراز کشور را افزایش دهیم زیرا بعد از آن دیگر فرصتی برای این کار نخواهیم داشت. 

مه آبادی با تشریح "طرح ملی مدیریت آسمان ایران شهر"،  آن را عاملی برای دست یافتن به استانداردهای لازم و افزایش سهم ایران در ترافیک هوایی دانست.

وی در صحبت‎های خود با اشاره به طرح اصلاح مسیرهای پروازی در کشور  و مستقیم کردن برخی خطوط آن را حرکتی بی‎هزینه در جهت اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این اصلاح مسیرها سالانه باعث صرفه‎جویی بسیار زیادی در مصرف سوخت و زمان پروازها و استهلاک موتور هواپیماها می‎شود و با این کاهش زمان‎های پرواز حتی می‎توان با ناوگان هوایی موجود تعداد پروازها را افزایش داد.

علاء الدین بروجردی به نمایندگی از همکاران خود از مه آبادی و دیگر مدیران و کارکنان شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران تشکر کرد و گفت: می‎توان شما را سربازان گمنام صاحب الزمان نامید چرا که در پنهان و نا آشکار حساس‎ترین کارها را دارید.

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران نیز گفت: به شما خدا قوت می‎گویم. شما کار مشکلی دارید ولی برای خدا کار می کنید و خدا کمک‎تان می‎کند.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران،پس از آن نمایندگان حاضر به بازدید از هستۀ مراقبت پرواز و هستۀ ارتباطات و ناوبری پرداختند و از نزدیک حساسیت کار این دو بخش را مشاهده کردند.

نظر شما