شناسهٔ خبر: 28724 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان کرمان مطرح شد:

افزایش سطح رفاه عمومی در سطح شهرهای درجه دو در دستور کار سازمان ملی زمین و مسکن/ تقدیر عظیمیان از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی کرمان در حوزه املاک و حقوقی

همایش مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: افزایش سطح رفاه عمومی در سطح شهرهای درجه دو، در دستور کار این سازمان قرار دارد، این در حالیست که وی از اقدامات موثر اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمان، حمیدرضا عظیمیان افزود: سیاست جدید سازمان ملی زمین و مسکن، براساس رهنمودهای وزیر راه و شهرسازی در حوزه‌ی املاک، توجه به شهرهای درجه دو و به سمت ایجاد فضاهای عمومی است که مورد استفاده‌ عموم جامعه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که رشد نرخ مهاجرت به کلان‌شهرها رو به کاهش بوده، ما هم همراه با این خاست عمومی، رفاه عمومی را در سطح شهرهای درجه دو افزایش خواهیم داد و بخشی از املاک، اموال و دارایی‌های نقدی را در بخش‌های فرهنگی، هنری، استراحت‌گاه‌های عمومی و ورزشی این شهرها که رفاه عمومی را در پی دارد، هزینه می‌کنیم.

وی درباره‌ی واگذاری زمین به اقشار ویژه گفت: واگذاری زمین برای اقشار ویژه ادامه دارد که طبق تعریف قانون، خانواده‌ شهدا، رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های دارای دو معلول، به‌عنوان اقشار ویژه محسوب می‌شوند.

وی افزود: برای این خانواده‌ها از سوی دولت تسهیلاتی با نرخ‌های پایین در نظر گرفته می‌شود و سازمان ملی زمین ومسکن ، زمین‌شان را تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: هم‌چنین حسب مورد در شهرستان‌هایی که توسط اداره‌کل راه و شهرسازی تأیید شود، واگذاری زمین ادامه خواهد داشت.

حمید رضا عظیمیان در پایان سفر به استان کرمان گفت: بازدید از مجتمع فولاد زرند ایرانیان و کارخانه‌های در حال احداث زرند از جمله برنامه‌های سفر به استان کرمان بود.

وی افزود: این بازدید با این تحلیل انجام گرفت که با توجه به ساخت کارخانجات فولاد در زرند، بارگذاری مسکونی در اطراف شهر زرند اتفاق خواهد افتاد و ما باید از همین الان، برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی کنیم تا مشکلی در زمینه‌ی مسایل معیشتی، فرهنگی و اجتماعی مردم زرند ایجاد نشود.

حمید رضا عظیمیان ادامه داد: هم‌چنین حسب درخواست نماینده مردم زرند و فرماندار این شهرستان، مشکل اسناد مالکیت پرسنل زحمت‌کش شرکت ذغال سنگ مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد ظرف یک ماه آینده، این مشکل بر طرف شود.

وی با اشاره به ملاقات با استاندار کرمان و تعدادی از فرمانداران و شهرداران این استان گفت: در این نشست بخشی از مشکلات مطرح و مقرر شد جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی استاندار کرمان و کارشناسان سازمان و مدیران مربوط در تهران برگزار و مسایل ومشکلات بررسی و راه‌کارهایی برای حل آن‌ها پیدا کنیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بازدید از بیمارستان پارس کرمان را از دیگر برنامه‌هایش در سفر به کرمان دانست و گفت: با مذاکره و هماهنگی که با مالک بیمارستان و سرمایه‌گذار انجام گرفت، مشکل حل و قرار شد از طریق اداره‌کل راه و شهرسازی پی‌گیری و برای دریافت تسهیلات بانکی جهت حل مشکلات این بیمارستان اقدام کنند.

وی به بازدید از از کارخانه‌ خانه‌سازی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به پیشنهاد آقای بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان مقرر شد این کارخانه با مشارکت بخش خصوصی، به فضای عمومی و تفریحی برای مردم شهر کرمان تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: از تعدادی املاک و مستقلات اداره‌کل در نقاط مختلف نیز بازدید شد و هماهنگی‌هایی برای تأمین بخش اداره‌ی املاک استان انجام دادیم تا ظرف چند ماه آینده بازسازی شود.

وی افزود: هدف از این مساله این است که می‌خواهیم روندی ایجاد کنیم تا ارباب‌رجوع‌های اداره املاک با سهولت خیلی زیادی بتوانند مسایل خود را حل کنند و کم‌ترین معطلی را داشته باشند.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تأمین اعتبار برای ساخت این ساختمان نیز صورت گرفت و امیدواریم این ساختمان هرچه زودتر ساخته شود.

نظر شما