شناسهٔ خبر: 28735 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزرای راه و شهرسازی ایران و اقتصاد آلمان در جمع خبرنگاران مطرح کردند:

آخوندی: یادداشت تفاهم تولید و تامین ۱۲۰ لکوموتیو دیزلی و برقی بین ایران و آلمان/ زیگمار گابریل: هدف اصلی ما ترغیب بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری است

زیگمار گابریل وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد مشترک مپنا و زیمنس برای ساخت ۵۰ لکوموتیو دیزلی در ایران تحت لیسانس زیمنس امضا و برای پروژه دیگری با توجه به برقی کردن راه‌آهن تهران- مشهد و نیاز به تامین ۷۰ لکوموتیو برقی یادداشت تفاهم امضا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرساری معاون صدراعظم آلمان با اشاره برنامه‌های آلمان برای تداوم همکاری های دوجانبه میان ایران و آلمان اظهار داشت: در حال حاضر دو طرف در قالب پروژه‌های ریلی و ساختمانی در صدد همکاری برای بهبود زندگی مردم ایران هستند و آلمان به دولت ایران در جهت پیشرفت کمک می‌کند.

زیگمار گابریل وزیر اقتصاد آلمان نیز از همکاری و تلاش به منظور توسعه و افزایش سطح تجارت ایران با جهان خبر داد و گفت: هدف اصلی ما ایجاد گشایش های اقتصادی و ترغیب بانک‌ها برای سرمایه گذاری و تامین فایناس پروژه‌های داخل ایران است.

عباس آخوندی با اشاره به مشارکت آلمان در پروژه‌های حمل و نقلی داخل ایران بیان داشت: در حوزه هوایی با توجه به سهم بالای آلمان در ایرباس، مشارکت در تولید لکوموتیوهای دیزلی و برقی و موضوع مشارکت از نوع سرمایه‌گذاری در بنادر ایران موضوع‌های جلسه دو طرف بود.

وی اظهار داشت: امروز قرارداد مشترک مپنا و زیمنس برای ساخت ۵۰ لکوموتیو دیزلی در ایران تحت لیسانس زیمنس و توافق دیگری با توجه برقی کردن راه آهن تهران-مشهد و نیاز به تامین لکوموتیوهای برقی  برای ۷۰ لکوموتیو برقی یادداشت تفاهم امضا شد.  همچنین در ارتباط با ایجاد یک سیستم راه‌آهن حومه‌ای در تهران و طبق مطالعات توسعه راه آهن تهران-تبریز در حال مذاکره برای توافقی با زمینس در این زمینه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مشارکت و سرمایه گذاری طرف آلمانی در بنادر و فرودگاه‌های ایران در دست مذاکره است و نتیجه نهایی حاصل نشده است.

نظر شما