شناسهٔ خبر: 28762 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

محمد جهانشاهی نسب خبر داد:

عملیات بندری درکیش در نیمه نخست سال از مرز یک میلیون تن گذشت/ رشد ۸ درصدی ترابری مسافر در جزیره مرجانی

محمد جهانشاهي نسب مدیر اداره بندر و دریانوردی‌کیش از جابجایی بیش از یک میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی و ترابری بالغ بر ۲۶۰ هزار نفر در بندرگاه این جزیره مرجانی طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد جهانشاهی نسب اظهار داشت: طی شش ماهه اول سال جاری، بالغ بر یک میلیون و ۱۲ هزار و ۱۸۰ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندر کیش تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از این حجم کالای جابجا شده، ۸۴۷ هزار و ۳۷۴ تن به کالای غیر نفتی و ۱۶۴ هزار و ۸۰۶ تن کالای نفتی اختصاص دارد.

به گفته این مقام مسئول، سهم عملیات مربوط به صادرات غیر نفتی در این بندر رقمی بالغ بر یکهزار و ۶۵۰ تن و حجم واردات اینگونه کالاها ۲۹هزار و ۳۴۲تن بوده است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش، حجم عملیات کابوتاژ کالای غیر نفتی در این بندر را ۸۱۶ هزار و ۳۸۱ تن اعلام کرد.

جهانشاهی نسب مجموع تردد شناورها به بندر کیش طی شش ماه گذشته را ۶ هزار و ۴۷۹ فروند عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۴ هزار و ۲۱۶ دستگاه خودرو توسط شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جزیره کیش به چارک و آفتاب جابجا شد که افزایشی ۲۲ درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: همچنین، ترابری ۲۶۶ هزار نفر مسافر نیز طی مدت یاد شده از طریق این بندر به انجام رسید که نسبت به سال مشابه سال گذشته، رشد ۸ درصدی به ثبت رسید.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، این مقام مسئول در پایان اظهار داشت: علاوه بر فعالیت های مسافری، ۲۶۲ هزار و ۴۵۸ نفر گشت دریایی با شناورهای تفریحی در آب های مرجانی این جزیره را تجربه کردند که این بخش از فعالیت های دریایی در نیمه نخست امسال رونق ۶۶ درصدی داشته است.

نظر شما