شناسهٔ خبر: 28781 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نژادصفوی خبر داد:

کاهش محسوس تصادف منجر به فوت در استان سمنان/ لزوم افزایش تعداد راهداران/ اصلاح شیب شیروانی‌‌های ۶۰۰ کیلومتر راه شریانی استان

عبدالمجید نژاد صفوی مدیر کل راه و ترابری استان سمنان گفت: اجرای طرح‌های متنوع برای افزایش ایمنی راه‌های سمنان کاهش ۱۸ درصدی تصادف منجر به فوت دراستان را به دنبال داشته است.

سید عبدالمجید نژاد صفوی، مدیر کل راه و ترابری استان سمنان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در یک‌سال اخیر اقدامات متنوعی برای افزایش ایمنی راه‌های سمنان و کاهش تلفات جاده‌ای صورت گرفته است، توضیح داد: از جمله در چهار نوبت به اصلاح شیب شیروانی ها در ۶۰۰ کیلومتر راه شریانی استان پرداخته‌ایم تا خطر واژگونی وسایل نقلیه رفع شود. بیشتر محورهای استان سمنان کویری است و سمنان مرکز ثقل کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب است که اوج خستگی رانندگان درمحورهای مسطح این استان به وجود می‌آید که باعث بروز حوادث می‌شود. با اصلاح شیب شیروانی‌ها به عنوان نمونه درباره سه اتوبوس که از جاده خارج شدند تنها بدنه وسیله نقلیه آسیب دید و مواجه با خسارت جانی نشدیم.

نژادصفوی افزود: از سوی دیگر در دو سال گذشته تعداد پارکینگ‌های خاکی استان را افزایش داده‌ایم و در حاشیه این پارکینگ‌ها ۲۷ هزار اصله نهال کاشته‌ایم و نیز ۳۰ دستگاه سکوی نماز برای توقف‌های کوتاه رانندگان برای ادای فریضه احداث کرده‌ایم.

مدیر کل راه و ترابری استان سمنان تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها در ایام پیک سفرهای نوروزی امسال (از ۲۵ اسفند تا ۱۶ فروردین) در عین افزایش ۲۱ درصدی تردد در جاده‌های استان با کاهش ۱۸ درصدی تصادفات منجر به فوت مواجه شدیم.

وی گفت: از سوی دیگر به نورپردازی تمام تقاطع‌های غیرهمسطح درراستای ایجاد مبلمان جاده‌ای و افزایش جذابیت راه‌های استان اقدام کرده‌ایم.

نژادصفوی افزود: قرار است از ۱۰ مهر امسال به مدت یک‌ماه هفت تیم راهداری استان به تعویض تابلوها و اصلاح و رنگ‌آمیزی علائم و خط‌کشی‌های جاده‌های استان اقدام کنند. ازسوی دیگر در یک ماه اخیر به ساماندهی راهدارخانه‌ها و خریداری مصالح موردنیاز برای استقبال از فصل سرما اقدام کرده‌ایم.

مدیر کل راه و ترابری سمنان با بیان اینکه بیشترماشین‌آلات راهداری سمنان فرسوده هستند، گفت: درعین حال تلاش شده با تعمیرات اساسی ماشین‌آلات از آنها استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۱۶۷ نیروی راهدار سمنان شرکتی هستند، عنوان کرد: ۹۰ درصد راهداران استان سمنان استخدام وزارت راه نیستند و تنها ۷۰ نیروی راهدار ثابت داریم.

نظر شما