شناسهٔ خبر: 28840 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعیدنژاد خبر داد:

افزایش تجهیزات ایمنی همزمان با سرمایه‌گذاری ۹۰ هزار میلیارد ریالی در بنادر کشور

محمد سعیدنژاد رییس سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان خبر‌ داده است که در نیمه نخست امسال عملیات بندری در کشور‌ ۲۵ درصد افزایش یافته‌ و‌گفته است:امسال برای توسعه طرح ها و زیرساخت های بنادر کشور‌۹۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود که از این میزان تاکنون ۲۷ هزار میلیارد ریال قرارداد با بخش خصوصی امضا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد سعید نژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: توسعه بنادر اصلی و ایجاد ارتباط و حمل و نقل بین بنادر کوچک و بزرگ از سیاست های مهم امسال سازمان بنادر و دریانوردی است که نسبت به تحقق آن اهتمام ویژه داریم.

وی با اشاره به افزایش تجهیزات ایمنی و اطفای حریق در بنادر کشور یادآورشد: در این ارتباط با تلاش های صورت گرفته درصدد هستیم که تجهیزات دریایی، خشکی و هوایی پیشرفته در بخش امداد و نجات و رسیدگی به حوادث و سوانح در بنادر کشور استقرار یابد.

سعیدنژاد ادامه داد: ۲ فروند بالگرد برای امداد و نجات هوایی دریایی نیز امسال در بنادر استقرار پیدا می کند که فرایند خرید این بالگردها که با تجهیزات پیشرفته و با قابلیت پرواز در شبانه روز هستند، طی شده است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته برای ارتقای ایمنی بنادر و شناورها ۵۳ دستگاه تجهیزات اطفای حریق پیشرفته خریداری و در بنادر شمالی و جنوبی کشور مستقر می شود.

سعید نژاد با اشاره به راه اندازی مانیتورینگ و شبکه پایش تصویری در بنادر کشور، گفت: راه اندازی شبکه یاد شده در بنادر کشور نقشی مهم در روند رسیدگی به حوادث و سوانح دریایی دارد.

بر اساس گزارش ایرنا، وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در نیمه نخست امسال عملیات بندری در کشور  ۲۵ درصد افزایش یافته و در این بخش ۱۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر مختلف تخلیه و بارگیری شده که از این میزان ۸۰ میلیون تن آن را کالای غیرنفتی تشکیل می دهد.

نظر شما