شناسهٔ خبر: 28873 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی مطالعات پروژه تعریض آوج به رزن/ اجرای تقاطع غیر هم سطح سه راهی رحیم آباد در دستور کار

بازدید معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ضمن بازدید از محور آوج به رزن طرح‌ها و مطالعات انجام شده توسط مشاور، جهت تعریض و بهسازی این مسیر را مورد بررسی و توجه قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، امیر امینی، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به کوهستانی و حساس بودن محور یاد شده گفت: در صورت تعریض و بهسازی قطعه ۱۰ کیلومتری باقی مانده در بین شهرهای آوج و رزن، کل مسیر قزوین – همدان چهارخطه شده و عملیات راهسازی در این محور تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی مناقصه را برگزار کرده و هم اکنون طرح و مطالعات نیز در مراحل پایانی قرار دارد، افزود: موارد و بحث‌هایی فنی در موضوع انتخاب مسیر وجود داشت که در بازدید امروز مورد بررسی و توجه قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسای اضافه کرد: به امید خدا عملیات چهارخطه سازی پروژه از بخش انتهایی حوزه استان قزوین به طول حدود ۵ کیلومتر به زودی آغاز خواهد شد. البته کار در این منطقه با توجه به برودت زیاد هوا و کوهستانی بودن مسیر دشوار است.

مهندس امینی در خصوص ۵ کیلومتر دیگر نیز عنوان کرد: در مورد مابقی مسیر هم با توجه به موقعیت خاص آوج پیشنهاد ما اینست که به جای تمرکز روی ورودی و خروجی کار اجرای کمربندی این شهر آغاز شود.

امینی ادامه داد: این کمربندی علاوه بر اینکه محور برون شهری را چهارخطه می کند، ورودی و خروجی شهر را نیز با توجه به شیبهای موجود ساماندهی کرده و ایمنی را به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بازدید انجام شده از سه راهی رحیم آباد در شهرستان تاکستان هم گفت: ترافیک محور شهرهای منتهی به بویین زهرا از این سه راهی وارد محور پر تردد قزوین همدان شده و از آنجا نیز به شهرهای مختلف سرازیر می شود که این موارد حجم خودروها در این بخش را زیاد کرده است.

امینی تصریح کرد: با توجه به اهمیت مسیر مقرر شد بحث اجرای تقاطع غیر همسطح در دستور کار قرار گرفته و کارهای مطالعات و برآورد هزینه آن انجام شود. با اجرای این تقاطع ورود و خروج از سمت رحیم آباد ایمن تر شده و آشکارسازی مسیر به خصوص در شب را به همراه خواهد داشت.

نظر شما