شناسهٔ خبر: 28885 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه وشهرسازی عنوان کرد

تشریح وضعیت ساخت چهارمین محور اتصال به شمال کشور/ تلاش برای رفع مسایل بخش‌های رانشی و محیط زیستی

امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: محور قزوین- الموت- تنکابن به عنوان چهارمین محور اتصال به شمال کشور در نظر گرفته شده که در سه محور در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر امینی در حاشیه بازدید از محور آوج - رزن با اشاره به اهمیت پروژه ملی در دست احداث قزوین-الموت- تنکابن گفت: این پروژه جزو مصوبات قانونی دولت بوده و به طور جدی در دستور کار قرار دارد و وزیر راه و شهرسازی در جلسه پیش از سفر رییس جمهور به قزوین که جهت بررسی موارد و نیازهای اساسی استان برگزار شد، محور قزوین- الموت- تنکابن را بسیار مهم دانسته و به عنوان چهارمین محور اتصال به شمال کشور از آن یاد کرده است.

وی در ادامه افزود: البته با توجه به حجم اعتباری بسیار بالایی که در این محور نیاز است و به ویژه وجود بخش‌های رانشی در کیلومتر ۳۵ تا ۴۵ نیازمند بررسی، مطالعات خاص و احتمالاْ عبورهای خاص هستیم.

امینی تأکید کرد: در نهایت کل این مسیر باید ساخته شود چون اگر این اتفاق نیفتد عملاً بهره‌برداری در سطح ملی از آن انجام نخواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این پروژه در سه قطعه در حال انجام است، عنوان کرد: با توجه به تقاضای مسئولین و همچنین مردم استان، اجرای قطعه اول آن تا روستای شهرک و مقداری بعد از آن در اولویت ساخت قرار دارد.

امیر امینی تأکید کرد: اگر مسایل بخش‌های رانشی و موارد محیط زیستی در قطعات بعدی مرتفع شوند کار به سرعت انجام خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: با توجه به حجم وسیع کار در پروژه‌های این وزارتخانه برخی گمان می‌کنند که طرح از دستور کار خارج شده و متوقف گردیده است و رفع موانع و مسایل محورهای مهم شریانی پرترافیک در صدر توجه قرار گرفته که بی گمان چنین نبوده و همه طرح‌ها و برنامه‌ها با توجه به اهمیت و اولویت همواره در حال انجام هستند.

امینی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر بنده در سال‌های گذشته به ویژه در سالهای ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ با توجه به کمبود شدید منابع مالی، وزارت راه و شهرسازی با استفاده از اوراق بدهی، قیر رایگان و سایر راهکارهای موجود عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته بخش قابل توجهی از پروژه‌ها را به ثمر برساند.

نظر شما