شناسهٔ خبر: 28951 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رحمتی خبر داد:

کاهش محسوس تلفات جاده‌ای اردبیل/ تلاش ناوگان عمومی اردبیل برای جابجایی ۱۰ هزار زائر ایرانی و آذربایجانی اربعین/ سهم کمتر از یک درصدی ناوگان عمومی اردبیل از تلفات جاده‌ای

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل با بیان اینکه این استان مقام نخست کشوری را در کاهش تلفات جاده‌ای به خود اختصاص داده سهم ناوگان عمومی این استان را از تلفات جاده‌ای کمتر از یک درصد اعلام کرد.

علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل درگفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: سال گذشته نسبت به سال ۹۳ با کاهش محسوس تلفات جاده‌ای مواجه شدیم و مقام نخست کشوری را از این نظر کسب کردیم. سال ۹۳ در مجموع ۱۸۸ نفر در سوانح جاده‌ای استان جان خود را از دست دادند که درسال ۹۴ این تعداد به ۱۵۹ نفر رسید. درشش ماه نخست امسال نیز با کاهش تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شدیم و این تعداد از ۹۹ به ۹۲ نفر رسید.

رحمتی با بیان اینکه سهم ناوگان عمومی استان از تلفات جاده‌ای کمتر از یک درصد است، افزود: وضعیت ناوگان عمومی استان از نظر تعداد و عمر مفید مطلوب است وحتی از ظرفیت این استان برای حمل و نقل مسافر در استان‌های دیگر نیز استفاده می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل با اشاره به اینکه هشت مجتمع خدماتی و رفاهی در جاده‌های استان فعال هستند، گفت: همچنین هفت مجتمع خدماتی رفاهی در دست احداث داریم.

۶۵ میلیون تردد سالانه درمحورهای اردبیل

رحمتی افزود: سالانه حدود ۶۵ میلیون تردد درمحورهای مواصلاتی استان صورت‌می‌گیرد که سال گذشته ۱۲ درصد ترددها توسط ماشین‌آلات سنگین بوده است.

وی گفت: اکنون ۶۸ دوربین نظارت تصویری درمحورهای مواصلاتی استان فعال است و نیز استودیوی خبری مجهزی داریم که با همکاری صداوسیما، هلال احمر و پلیس راه در زمان پیک سفرها به طور آنلاین اطلاع‌رسانی می‌کند.

اختصاص ۴۲۸ دستگاه به جابجایی مسافرین اربعین

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل با اشاره به اینکه امسال سهم این استان از سفرهای زیارت اربعین ۱۰ هزار زائر است، عنوان کرد: تمام ۴۲۸ دستگاه اتوبوس ناوگان عمومی استان در فاصله‌های زمانی خدمت‌رسانی به زائران اربعین را برعهده دارند و هیئت‌ها از عقد قرارداد مستقیم با رانندگان منع شده‌اند. ضمن اینکه پنج دستگاه کامیون از طرف تشکل‌های صنفی برای اعزام هدایا به زائران روانه می‌شوند.

وی افزود: سال گذشته ۳۷۱ اتوبوس را در ایام اربعین راهی شلمچه و مهران و ۷۸ دستگاه را نیز به مشهد مقدس اعزام کردیم و امسال پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار زائر کربلا از مسیر مهران داشته باشیم.

رحمتی گفت: پایانه مرزی اردبیل از طریق دو شرکت بین‌المللی سیما سفر و تندپویان مستقر در کشور آذربایجان آماده جابه‌جایی زائران اربعین این کشور از مرز اردبیل است.

نظر شما