شناسهٔ خبر: 28957 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باند فرودگاه کرمان بازسازی می‌شود/ اجرای پروژه‌های بهسازی در فرودگاه‌های بم و جیرفت

علی قاسم‌زاده مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با بیان اینکه روزانه نشست و برخاست فراوانی در فرودگاه بین‌المللی کرمان صورت می‌گیرد و باند آن با استهلاک زیادی روبه‌رو است، گفت: باند این فرودگاه برای ارایه خدمات مناسب و ایمن نیاز به بازسازی دارد و طرح مطالعاتی آن در اختیار مشاور قرار گرفته تا بهینه‌ترین طرح را به فرودگاه کرمان ارایه دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی قاسم‌زاده توضیح داد: فرودگاه بین‌المللی کرمان در مرکز استان واقع شده است و با توجه به فاصله زیادی که با پایتخت دارد٬ تردد زیادی در آن صورت می‌گیرد و باند این فرودگاه نیاز به بازسازی دارد که حوزه معاونت عملیات فرودگاهی به طور جدی در حال مطالعه طرح بازسازی فرودگاه کرمان است.

وی در گفت‌وگو با روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اظهار داشت: بخشی از این مطالعات نیز به مشاور سپرده شده است که بهینه‌ترین طرح را ارایه دهد تا مزایای کاهش هزینه، صرفه به صلاح و کار مناسبی را به همراه داشته باشد.

قاسم‌زاده ادامه داد: فرودگاه‌های اقماری کرمان شامل فرودگاه‌های رفسنجان، سیرجان، جیرفت و بم می‌شوند که همه این فرودگاه‌ها نیز پروژه‌هایی درحال اجراست.

وی گفت: در فرودگاه رفسنجان با بخش خصوصی در حال مذاکره و بررسی بر سر سرمایه‌گذاری در حوزه صادرات بار و اجرای طرح تعمیرات هواپیما هستیم. همچنین پروژه‌های روشنایی باند، تکمیل سیستم‌های سرمایش و گرمایش موتورخانه فرودگاه رفسنجان و بازسازی ترمینال و ابنیه آن در حال تکمیل و اجراست.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان اضافه کرد: در فرودگاه سیرجان نیز احداث ساختمان جدید پلیس فرودگاه، گازرسانی به فرودگاه، اجرای پروژه فیبرنوری و درزگیری باند و اپرون فرودگاه در حال انجام است.

به گفته وی در فرودگاه جیرفت پروژه‌های احداث جاده حفاظتی، بازسازی ترمینال و تاسیسات ابنیه در حال اجراست و طی بازسازی رادار جبال‌بارز جیرفت، برق‌رسانی به رادار اصلاح شده است.

قاسم‌زاده درباره پروژه‌های فرودگاه بم تصریح کرد: در فرودگاه بم اقداماتی نظیر دیوارکشی ساختمان پلیس، احداث ساختمان سپاه از محل اعتبارات و کمک‌های محلی، تکمیل ساختمان رادار فرودگاه بم و بهسازی ساختمان‌های در دست اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است.

نظر شما