شناسهٔ خبر: 28960 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد:

انجام نظارت برخط بار و مسافر داخل پاسگاه پلیس/ پوشش كل ناوگان اتوبوسرانی در سامانه سپهتن تا پايان سال/ کاهش ۲۰۰ نفری تلفات رانندگی در ۵ ماهه نخست سال

تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به خبر كه كليه اطلاعات اتوبوس و راننده همزمان در مانیتور داخل پاسگاه رویت می‌شود گفت: تا پایان سال جاری تمام اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی به سامانه سپهتن متصل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سردار تقی مهری در مراسم بهره‌برداری از سامانه سپهتن و پاسگاه پیش‌ساخته شریف‌آباد اظهار داشت: سامانه سپهتن از سال ۹۰ در دستور کار پلیس و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت و اجرای آن از سال ۹۳ با مشخص شدن اعتبارات شروع شد.

وی افزود: راه‌اندازي اين سامانه با انجام آزمایشات در محورهای تهران- قم- اصفهان، تهران- مشهد و  تهران- تبریز، ‌قم- اراک- لرستان- خوزستان و قزوین- رشت در دست برنامه است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه «اتوبوس های مجهز به GPS زین پس جلوی پاسگاه‌های پلیس توقف نخواهند کرد» گفت: تمام اطلاعات اتوبوس و راننده همزمان در مانیتور داخل پاسگاه، پلیس راه استان و مرکز تهران رویت و به همین شکل نظارت بر حمل و نقل بار و مسافر برخط می‌شود.

به گفته سردار مهری در حال حاضر ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی به سامانه سپهتن متصل هستند و تا پایان سال جاری تمام اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی به این سامانه متصل خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از پاسگاه‌های پیش ساخته متحدالشکل خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ پاسگاه پلیس راه در کشور وجود دارند و تا پایان سال ۵۰ پاسگاه پلیس‌راه پیش‌ساخته تیپ جدید از سوی سازمان راهداری تکمیل و به پلیس راه تحویل داده می‌شود.  

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: ۵۰ درصد پاسگاه‌های پلیس‌راه دارای عمر بالا و یا دچار فرسودگی هستند و برخی دیگر از لحاظ حقوقی متعلق به وزارت راه و شهرسازی یا پلیس راه نیستند و درخواست پلیس از وزارت راه رفع مشکل مالکیت این پاسگاه‌ها است.

سردار مهری در پایان از کاهش ۲۰۰ نفری تلفات رانندگی در پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: دستیابی به این آمار بیانگر همکاری مناسب میان وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه است.

نظر شما