شناسهٔ خبر: 29050 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

گزارشی از وضعیت نشست‌وبرخاست هواپیما در فرودگاه‌های کشور؛

رشد ۲۳درصدی اعزام و پذیرش مسافر در ۴۶ فرودگاه کشور/ جزئیات پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های کشور

هواپیمایی زاگرس در شهریورماه امسال۴۰ هزار و ۶۸۷ فروند هواپیما در۴۶ فرودگاه ایران نشست‌وبرخاست داشتند که این آمار حاکی از رشد ۲۳ درصدی میزان نشست‌وبرخاست هواپیماها نسبت به زمان مشابه در سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در شهریورماه امسال به ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، امام خمینی(ره)، شیراز، اهواز، اصفهان، تبریز، بندرعباس، آبادان و یزد پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های ایران بودند.

در این مدت ۱۲ هزار و ۶۱ پرواز در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد صورت گرفت که از طریق این پروازها یک‌میلیون و ۵۸۳ هزار و ۷۷۸ مسافر اعزام و پذیرش و ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۶۵۴ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

فرودگاه مهرآباد در شهریورماه امسال ۲۳ درصد رشد در نشست‌وبرخاست هواپیماها، ۲۶ درصد رشد در اعزام و پذیرش مسافر و ۲۴ درصد رشد در ارسال و پست بار نسبت به زمان مشابه سال گذشته داشته است.

در فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز طی این مدت ۸ هزار و ۲۹ فروند هواپیما نشست‌وبرخاست داشته و یک‌میلیون و ۲۰۵ هزار و ۸۵۹ مسافر اعزام و پذیرش و ۱۰ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۵۵۹ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

این فرودگاه در نشست‌وبرخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر ۳۱ درصد رشد و در ارسال و پست بار ۲۰ درصد رشد داشت.

همچنین در شهریورماه امسال فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) پذیرای نشست‌وبرخاست ۵ هزار و ۳۰۳ فروند هواپیما و اعزام و پذیرش ۸۷۷ هزار و ۹۹ مسافر بود و ۱۶ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۸۳۸ کیلوگرم بار از طریق این فرودگاه ارسال و پست شد.

این آمار گویای رشد ۷ درصدی در نشست‌وبرخاست هواپیما، رشد ۶ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۱۰ درصدی در انتقال بار است.

بر اساس آمار ارائه‌شده در ماهنامه آماری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ طی شهریورماه امسال درمجموع ۴۶ فرودگاه کشور ۴۰ هزار و ۶۸۷ نشست‌وبرخاست صورت گرفت که ۵ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۷۴۱ مسافر اعزام و پذیرش و ۵۴ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۵۸۲ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

میزان نشست‌وبرخاست هواپیماها و اعزام و پذیرش مسافران ۲۳ درصد رشد و ارسال و پست بار ۱۷ درصد رشد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رقم خورده است.

نظر شما