شناسهٔ خبر: 29054 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خانقاهی خبر داد:

ورود ۱۳ هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه تا امروز/ فعالیت موکب پذیرایی از زائران پاکستانی با همکاری خیرین

میرجاوه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از اول مهر تا امروز ۱۳ هزار زائر پاکستانی به قصد زیارت حرم امام رضا(ع) و سفر به عتبات عالیات وارد پایانه مرزی میرجاوه شده‌اند از فراهم شدن شرایط اسکان و پذیرایی ازاین مسافران درپایانه مرزی خبر داد.

علی خانقاهی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: تنها مرز ورودی برای زائران پاکستانی میرجاوه است و سالانه تعداد زیادی از زوار به قصد زیارت اماکن مذهبی داخل و خارج ایران و نیز شرکت در مراسم عاشورا و تاسوعا و اربعین حسینی در این اماکن وارد پایانه مرزی میرجاوه می‌شوند.

خانقاهی افزود: برای خدمت‌رسانی بهتر به این زائران ساعت کارپایانه‌ مرزی را افزایش داده‌ایم و تمام دستگاه‌ها را در این پایانه مستقر کرده‌ایم تا ناوگان حمل و نقل سواری و اتوبوسی زائران پیاده پاکستانی را جابه‌جا کنند.

مدیر کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شرایط خاص و ناامنی موجود در پاکستان امکان اسکان موقت تعدادی از زائران پاکستانی را درپایانه میرجاوه فراهم کرده‌ایم و هر شب حدود ۳۰۰ نفر از زائران می‌توانند از این سکونتگاه موقت استفاده کنند.

وی افزود: با هماهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان زائرسرایی را در زاهدان برای استفاده زائران پاکستانی از امکانات بهداشتی و غذای گرم راه‌اندازی کرده‌ایم. همچنین برای اولین بار با همکاری خیرین و بخش خصوصی موکبی را در پایانه مرزی برای پذیرایی از این زائران فعال کرده‌ایم.

خانقاهی با اشاره به اینکه از اول مهر تا امروز (شب تاسوعا) ۱۳ هزار مسافر پاکستانی وارد میرجاوه شده‌‌اند، عنوان کرد: پایانه میرجاوه آماده برای استقبال از زائران تاسوعا و عاشورا و اربعین است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

نظر شما