شناسهٔ خبر: 29078 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه آهن خراسان به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

افزایش دو رام قطار به ناوگان مسافری مشهد برای ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)

هادی ضیایی‌مهر مدیرکل راه‌آهن خراسان از افزایش دو رام قطار با ظرفیت ۷۴۰ نفر به مجموع ۷۸ رام قطارهای مقصد مشهد برای جابجایی مسافران علاقه‌مند به شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در بارگاه امام رضا (ع) خبر داد.

محمدهادی ضیایی مهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اضافه شدن دو رام قطار با ظرفیت ۷۴۰ نفر به مجموع قطارهای در نظر گرفته شده در فصل پاییز برای جابجایی علاقه‌مندان سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در مشهد مقدس خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی فصل پاییز، ۷۸ رام قطار به طور شبانه روزی برای جابجایی ۳۲ هزار و ۲۵۰ نفر از ۲۶ شهر و مرکز استان کشور به مقصد مشهد در نظر گرفته شده و برای ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) دو رام دیگر اضافه شده است.

کاهش ۸۹ درصدی تاخیر از مبدا قطارهای مسافری مشهد در شش ماه نخست سال جاری

وی با بیان اینکه «در سال گذشته ظرفیت سازی خوبی در ایستگاه راه‌آهن مشهد و راه آهن تهران-مشهد انجام شد» اظهار داشت: کاهش ۸۹ درصدی تاخیر از مبدا قطارهای مسافری مشهد در شش ماه اول سال جاری مبنی بر کاهش متوسط  تاخیر از مبدا به میزان چهار دقیقه در سال گذشته، به کمتر از ۳۰ ثانیه در سال جاری تقلیل یافته این امر را از اثرات اقدامات سال گذشته خواند که نتیجه آن امسال نمایان شد. 

مدیرکل راه آهن خراسان افزود: همچنین تاخیر ورود قطارهای ۲۶ شهر و استان کشور به ایستگاه مشهد در شش ماه اول سال جاری نیز ۴۰ درصد کاهش داشته است و از طرف دیگر شاهد افزایش سرعت قطارهای تهران-مشهد از حد اقل ۱۲۰ به ۱۴۰ و حداکثر ۱۶۰ کیلومتر در ساعت بوده‌ایم.

ضیایی مهر خاطرنشان کرد: تمامی همکاران راه آهن مشهد در دولت و بخش خصوصی برای ایام تاسوعا و عاشورا در آماده باش کامل برای ارائه خدمات به مسافران هستند. 

نظر شما