شناسهٔ خبر: 29113 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس پلیس فرودگاه‌های کل کشور هشدار داد:

شهروندان بسته‌های ناشناس در فرودگاه‌ها را تحویل نگیرند/ روند کاهشی سرقت‌ها در فرودگاه‌های کشور/ چه فرودگاه‌هایی آمار بیشترین کشفیات موادمخدر را دارند

حسن مهری رئیس پلیس فرودگاه‌های کل کشور از راه‌اندازی ساختمان مجهز و به‌روز برای پلیس فرودگاه در شیراز خبر داد و گفت: بیشترین میزان کشف مواد مخدر در فرودگاه امام بوده است اما پلیس فرودگاه در راستای تأمین امنیت همواره خدمات‌رسانی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سردار حسن مهری رئیس پلیس فرودگاه‌های کل کشور اظهار کرد: خروج مواد مخدر از مرز‌ها در دید پلیس قرار دارد و پلیس اجازه نمی‌دهد افرادی برای سودجویی و منافع شخصی خود امنیت و آرامش کشور را مورد تهدید قرار دهند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع مواد مخدر در هفته ناجا در فرودگاه‌های کشور کشفیات و شیوه‌های شناسایی در این حوزه به مردم آموزش داده شد.

سردار مهری بابیان اینکه بسیاری از مردم به دلیل ناآگاهی گرفتار می‌شوند، خاطرنشان کرد: برخی افراد به دلیل عدم آگاهی و بی‌اطلاعی از محتویات بسته‌ها، امانت‌های مسافران را می‌پذیرند و در کشور مقصد دستگیر می‌شوند.

وی ادامه داد: مردم در فرودگاه‌ها هرگز از کسانی که نمی‌شناسند و آشنایی نسبت به آن‌ها ندارند هیچ بسته و امانتی را قبول نکنند چراکه ممکن است آن بسته و امانت حاوی موارد خلاف باشد و در کشور مقصد فرد با مشکلات متعددی مواجه شود.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کل کشور بابیان اینکه مسافران اشیاء ممنوعه را نباید وارد هواپیما کنند چراکه در کشور مقصد با مشکلاتی روبرو خواهند شد، به نسیم آنلاین گفت: مسافران برای پیشگیری از بروز مسائل و مشکلات در کشورهای مقصد باید هوشیارانه عمل و رفتار کنند و هر بسته‌ای را از افراد نا‌شناس قبول نکنند.

وی افزود: ساختمانی مجهز و کامل و به‌روز و متناسب با نیاز‌ها در شیراز برای پلیس فرودگاه راه‌اندازی شد و این کار اقدام مناسب و خوبی بوده است.

سردار مهری بابیان اینکه بیشترین میزان کشفیات مواد مخدر در پروازهای خارجی بوده و قاچاقچیان از ناآگاهی مردم سوءاستفاده می‌کنند، اذعان داشت: مواد از طریق فرودگاه‌ها به‌ویژه امام به دلیل وجود پروازهای خارجی به کشورهای دیگر انتقال می‌یابد.

وی بابیان اینکه بیشترین میزان کشف مواد مخدر در فرودگاه امام بوده است، خاطرنشان کرد: پلیس فرودگاه فعالیت همیشگی و دائمی دارد و هرگز تعطیل نیست و همواره برای حفظ امنیت و آرامش مسافران و برقراری نظم در فرودگاه‌ها تردد می‌کند.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کل کشور اذعان ادامه داد: پلیس فرودگاه همیشه آمادگی خدمت‌رسانی به مردم را دارد و مردم هر زمان با مشکلی مواجه شدند و کاری داشتند می‌توانند به پلیس مستقر در فرودگاه مراجعه کنند.

سردار مهری در پایان بابیان اینکه سرقت‌ها در فرودگاه‌های کشور به‌شدت کاهش‌یافته است، گفت: با توجه به دوربین‌های نصب‌شده در فرودگاه در ظرف زمان کمتر از ۵ تا ۶ ساعت کشف در این زمینه صورت گرفته است.

نظر شما