شناسهٔ خبر: 29173 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مروری بر مهم‌ترين خبرهای استان‌ها:

رضایت مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها از انتزاع دو حوزه/ نشست تخصصی مدیران بافت‌های فرسوده کلان‌شهرها در اصفهان/ همایش ملی اصول اخلاق حرفه‌ای در مشهد/ برنامه ریزی وسیع برای برگزاری اربعین حسینی

راهپیمایی اربعین سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان و شهرستان ورامین، گفتگو با مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها در خصوص اولویت عملکردها، انتصاب سرپرست جدید اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی و برگزاری بیست و چهارمین نشست تخصصی مدیران بافت‌های فرسوده کلان‌شهرهای کشور در اصفهان از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مروری بر مهمترین رویدادها در حوزه راه‌و شهرسازی در یک هفته اخیر نشان دهنده حجم کار و تلاشی است که در هر استان در این زمینه صرف شده است. 

کردستان

۷۰ کیلومتر بزرگراه و ۸۰ کیلومتر از پروژه‌های راه‌ روستایی در استان کرستان با حضور وزیر راه و شهرسازی به افتتاح رسید.

وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح ۱۵۰ کیلومتر شبکه راهی در استان کردستان با تاکید بر این که این استان از کانون‌های عمده تمدن ایران‌شهری به شمار می‌رود، گفت بخش عمده‌ای از مردم ایران در کوهپایه زاگرس سکونت دارند و به همین دلیل کریدور توسعه‌ای برای این خطه در وزارتخانه تعریف شده که تحت عنوان کریدور شمال به جنوب از منطقه بازرگان تا بندر امام خمینی در خلیج فارس امتداد دارد و می‌تواند در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی گسترش یابد و موجب رشد شود.

کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با ابراز خرسندی ازطرح انتزاع راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی عنوان کرد: با اجرای این طرح امیدواریم با کم شدن بار عملیات راهداری که اجرایی و روتین است از دوش این اداره کل، فرصت بیشتری برای تحقق برنامه‌های مغفول‌مانده داشته باشیم.

خراسان رضوی

نخستین همایش ملی اصول اخلاق حرفه ای در مهندسی با هدف تشریح نظامنامه رفتار حرفه ای اخلاقی در مهندسی ساختمان روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد.

مدیر‌کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی از رشد ۵۶ درصدی در اعزام و پذیرش زائران حرم امام هشتم در دهه اول محرم سال ۹۵ به نسبت محرم سال گذشته خبر داد و گفت: فرودگاه مشهد امسال میزبان ۲۹۲ هزار و سی نفر مسافر داخلی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اعلام خبر نصب ۷۲ دوربین کنترل سرعت جدید در محورهای مواصلاتی این استان تا پایان سال جاری به کاهش ۱۸ درصدی تلفات جاده‌ای این استان اشاره کرد و گفت: به طور متوسط روزانه ۳۲۰۰ تا ۴۰۰۰ سفر توسط ناوگان عمومی خراسان رضوی انجام می‌شود.

قزوین

معاون راهداری وزارت راه و شهرسازی در بازدید از راه‌های موجود منطقه الموت استان قزوین گفت: هرگونه عملیات بهسازی و مناسب‌سازی در راه‌های روستایی الموت باید به‌گونه‌ای انجام شود که مشخصات تاریخی و طبیعی منطقه از دست نرود؛ این موضوع در راه‌هایی که از داخل بافت‌های روستایی می‌گذرد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ضمن تشریح عملکرد توسعه راه های استان قزوین طی سه سال گفت: ما در طی این دوره توانستیم حدود ۴۰۰ کیلومتر از انواع راه‌های موجود در سطح استان را فزایش دهیم.

سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان به تشریح وضعیت راه‌آهن در استان سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: پروژه راه‌آهن استان در سال ۹۲ با مبلغ اولیه قرار داد ۲ هزار و ۴۱ میلیارد تومان شروع شده و این پروژه توسط قرارگاه خاتم الانبیا در دست ساخت است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از اول مهر تا امروز ۱۳ هزار زائر پاکستانی به قصد زیارت حرم امام رضا(ع) و سفر به عتبات عالیات وارد پایانه مرزی میرجاوه شده‌اند از فراهم شدن شرایط اسکان و پذیرایی ازاین مسافران درپایانه مرزی خبر داد.

تهران

وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از پل روگذر امام رضا (ع) در مسیر راه‌آهن تهران- ورامین- پیشوا با اشاره به این موضوع که مهم‌ترین و اصلی‌ترین استراتژی ما حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای است گفت: اصلی‌ترین راه‌حل برای کلان‌شهر تهران و شهرهای اطراف آن برقراری و شکل‌گیری یك نظام حمل‌ونقل حومه‌ای است.

اصفهان

بیست و چهارمین نشست تخصصی مدیران بافت‌های فرسوده کلان‌شهرهای کشور با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی و مدیران بافت‌های فرسوده ۱۵ کلان‌شهر در اصفهان برگزار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان معین خوزستان برای انتقال زائران اربعین از مرزهای شلمچه و چزابه است، گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی زائران استان اصفهان درسال جاری ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس را آماده خدمت‌رسانی کرده‌ایم.

هرمزگان

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در مراسم معرفی اولین فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی زمین و مسکن هرمزگان گفت: با فعال شدن یگان حفاظت از اراضی در راه و شهرسازی میزان تصرفات کمتر خواهد شد.

ایلام

در بازدید دکتر میرزایی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان و فرماندار شهرستان سیروان از راه‌های ارتباطی شهرستان سیروان استان ایلام عنوان شد: جاده تقاطع کارخانه سیمان تا لومار در شهرستان سیروان استان ایلام به جاده اصلی ارتقا خواهد یافت.

آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه استان آذربایجان‌غربی از لحاظ شاخص ساخت و توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای پایین‌تر از متوسط کشوری قرار دارد، گفت: احداث راه‌های ایمن در اولویت برنامه‌های کاری است.

کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در ادامه تکمیل کریدور مرکز به غرب کشور، در قطعه ۸ کیلومتری ۹ و ۱۰ به طول ۱۶ کیلومتر حد فاصل کیلومتر ۸ تا ۲۴ سر پل ذهاب – قصرشیرین با پشت گذاشتن مراحل مطالعاتی آماده اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: از ۲۰۷ پروژه حوزه راه روستایی ۲۰۴ پروژه و از کل ۲۲ پروژه حوزه فنی اجرایی ۹ پروژه تا کنون به بهره برداری رسیده است.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس از اتمام عملیات احداث ۱۸ کیلومتر از بزرگراه شیراز – جهرم تا ۴ ماه آینده خبر داد.

زنجان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اعلام آمادگی ناوگان عمومی استان برای اعزام زائرین اربعین از بهره‌برداری از ۲۱ مجتمع خدماتی رفاهی درآینده نزدیک خبر داد و گفت: اخیرا ۲۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات در آزادراه‌های زنجان-قزوین و زنجان-تبریز نصب شده است.

قم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: با توجه به ظرفیت زیرساخت های ریلی قم، این شهر آمادگی دارد به عنوان طرح آزمایشی توسعه شهر ریلی در كشور معرفی شود.

گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل گفت: با این انتزاع شاهد توجه بیشتر در اختصاص اعتبار به پروژه‌های راهداری خواهیم بود. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان نیز با ابراز خرسندی از این انتزاع از آمادگی راهداری گیلان برای برخورد با بحران زمستانی با وجود فرسودگی بخش زیادی از ماشین‌آلات استان خبر داد.

چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال بختیاری با بیان اینکه در دولت یازدهم اقدامات انقلابی در خصوص توسعه راه صورت گرفته است گفت: در دولت تدبیر و امید کارهای بسیاری در حوزه راه صورت گرفت ازجمله احداث ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه که در مقایسه با طول اولیه بزرگراه‌های استان پیشرفت فوق‌العاده‌ای بوده است.

آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با اعلام آمادگی ناوگان عمومی استان برای خدمت‌رسانی زائرین حسینی به افزایش ورود و خروج بار از مرزهای ترانزیتی اشاره کرد و از کاهش تلفات جاده‌ای در آذربایجان شرقی خبر داد.

مرکزی

مجید شارقی با حکم وزیر راه و شهرسازی سرپرست جدید اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی شد.

بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر با اشاره به جایگاه ممتاز بوشهر در کاهش حوادث جاده‌ای از استقبال مسافران بوشهری از سامانه صدور بلیت اینترنتی خبر داد.

اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل با بیان اینکه این استان مقام نخست کشوری را در کاهش تلفات جاده‌ای به خود اختصاص داده سهم ناوگان عمومی این استان را از تلفات جاده‌ای کمتر از یک درصد اعلام کرد.

لرستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اعلام آمادگی ناوگان عمومی لرستان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین گفت: در سه سال اخیر با اقدامات و برنامه‌ریزی‌‌های صورت گرفته با کاهش محسوس تلفات جاده‌ای ناوگان عمومی لرستان مواجه شده‌ایم و سهم ناوگان عمومی از تلفات جاده‌ای استان به کمتر از یک درصد رسیده است./

نظر شما