شناسهٔ خبر: 29200 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با ابلاغ وزارت راه و شهرسازی؛

مدیریت راهداری با حمل و نقل و پایانه‌ها در استان قزوین ادغام شد

مانی فر رئیس شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی استان قزوین گفت: حوزه راهداری از اداره کل راه و شهرسازی جدا و به حمل و نقل و پایانه‌های استان پیوست و از این به بعد با عنوان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نامیده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامدمانی فر با اشاره به اینکه پس از این، اقدامات مربوط به نگهداری راه‌های استان در مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام خواهد شد، افزود: این اقدام حسب دستور مقام عالی وزارت و با هدف متمرکز کردن فعالیت‌های مربوط به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان‌ها و حذف فعالیت‌های اجرایی از ادارات کل راه و شهرسازی و تمرکز در امور برنامه‌ریزی و نظارتی انجام شده است.

رئیس شورای حمل و نقل استان اضافه کرد: سبک شدن راه و شهرسازی از عملیات مداوم و روزمرهٔ نگهداری راه، امکان برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در حوزه‌های ساخت و توسعهٔ شهرها و راه‌ها را در مجموعهٔ راه و شهرسازی بیشتر فراهم می‌کند.

مانی فر با اشاره به تغییر چارت داخلی وزارتخانه و ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها تأکید کرد: نظر وزیر راه و شهرسازی و تصمیم‌گیرندگان در این خصوص این است که مجموعهٔ راه و شهرسازی با توجه به مسئولیت دبیرخانگی کارگروه و کمیسیون‌های مختلف برنامه‌ریزی و تصمیم سازی، بتواند بیشتر تمرکز و زمان خود را صرف ارائه و بررسی طرح‌های گوناگون جهت حرکت به سمت توسعهٔ پایدار کند.

مدیرکل راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد که با این اقدامات شاهد شتاب هر چه بیشتر برای تحقق اهداف و سیاست‌های راه و شهرسازی در کشور و باشیم.

نظر شما