شناسهٔ خبر: 29220 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان خبر داد:

پرداخت ۱۴۶۱ فقره تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در کرمان

عباس طوفان رییس اداره عمران و بهسازي شهری اداره کل راه و شهرسازی کرمان رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: امسال یک هزار و ۴۶۱ فقره تسهیلات به متقاضیان ساخت یا بازسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کرمان، عباس طوفان در نشست بازآفرینی شهری که در محل فرمانداری رفسنجان برگزار شد، افزود: تمامی بافت‌های فرسوده در مناطق شهرستان‌های استان کرمان شامل این طرح هستند و تاکنون ۳۵۵ فقره تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات بدون سپرده‌گذاری است تصریح کرد: یک هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات به بانک مسکن و ۱۶۱ فقره نیز به بانک‌های عامل رفاه و صادرات معرفی می‌شوند.

وی گفت: بازپرداخت این وام‌ها ۱۰ ساله و با سود ۱۸ درصد است و متقاضی هر واحد می‌تواند ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کند.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی کرمان بیان کرد: همچنین متقاضیانی که بخواهند تسهیلات بیشتری بگیرند می‌توانند به مدت یکسال ۳۰۰ میلیون ریال را در بانک مسکن سپرده‌گذاری کنند که بعد از یکسال به ازای هر یک از زوجین که متقاضی باشند ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنند و در بافت فرسوده به ساخت و ساز یا نوسازی مسکن بپردازند.

وی گفت: در این شرایط سود بانکی برای مناطق فرسوده ۸ درصد و برای مناطق غیر فرسوده ۹.۵ درصد است.

طوفان اظهار کرد: این فرصتی است که می‌توان به احیای بافت فرسوده شهری کمک کرد و متقاضیان بهتر است هرچه سریع‌تر اقدام کنند زیرا اگر این بودجه جذب نشود به شهرهای دیگر کشور جابجا می‌شود.

وی گفت: این سود در سال‌های آینده کمتر نیز خواهد شد تا شهروندان به‌خوبی بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: ۴ خانه فرهنگ در شهرستان‌های مختلف استان در حال ساخت است.

وی بیان کرد: برای هرکدام از خانه‌های فرهنگ در شهرستان‌های سیرجان و رفسنجان ۶۳۰ مترمربع زیربنا در نظر گرفته شده و برای ساخت این ۲ خانه فرهنگ در مجموع ۵ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

نظر شما