شناسهٔ خبر: 29221 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

اختصاص ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار جهت بهسازی حاشیه و بافت فرسوده قم

نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان قم و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان گفت: سهم قم از اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریالی بهسازی حاشیه و بافت فرسوده کلان‌شهرهای مذهبی قم و شیراز به ۲۳۰ میلیارد ریال رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم پنجمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان قم در سال جاری تشکیل شد.

در ابتدای جلسه محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم طی سخنانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان بر ضرورت اطلاع‌رسانی جامع جهت شرح اقدامات و برنامه‌های آتی دستگاه‌های متولی عمران شهری تأکید نمود و افزود: هدف از تشکیل ستاد بازآفرینی پایدار شهری، اجتناب از نگاه تک‌بعدی و کالبدی صرف به مقوله عمران شهری از سویی و تجمیع امکانات و همگرایی مطالعات و توانمندی‌های دستگاه‌های عضو ستاد از سویی دیگر است.

وی در ادامه به حفظ ده اثر تاریخی شهر قم اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی دفاتر تسهیل گری خدمات مسکن شهری در محلات هدف علاوه بر حفظ این آثار، موجب تسریع در ارائه خدمات مسکن شهری می‌گردد که این مهم نیازمند اطلاع‌رسانی جامع است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استان رونق بخش مسکن را از آیتم‌های اصلی در امر اشتغال و همچنین درآمدزایی جهت دستگاه‌های متولی، بخصوص شهرداری دانست و تصریح کرد: با توجه به افزایش تسهیلات وام مسکن و کاهش نرخ سود آن‌ها توسط بانک عامل، شهرداری می‌تواند با همکاری در امر اطلاع‌رسانی به شهروندان در رونق ساخت مسکن به‌خوبی ایفای نقش نماید.

در ادامه جلسه حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان قم، از اختصاص ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار جهت بهسازی حاشیه و بافت فرسوده قم خبر داد.

وی اضافه کرد: در ابتدای امسال ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار جهت بهسازی حاشیه و بافت فرسوده کلان‌شهرهای مذهبی قم و شیراز در نظر گرفته شد که مقرر گردیده بود به‌طور مساوی بین دو کلان‌شهر تقسیم شود.

صبوری تصریح کرد: خوشبختانه مداومت در پی گیری، بخصوص توسط مسئولین محترم استانداری قم موجب افزایش قابل‌ملاحظه سهم قم به میزان ۲۳۰ میلیارد ریال شد.

 مدیرکل راه شهرسازی استان در خصوص زمان تخصیص اعتبار فوق نیز اظهار کرد: انشااله پس از مبادله موافقت‌نامه بین شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و سازمان برنامه و بودجه کل کشور، در آبانماه امسال شاهد تخصیص اعتبار مذکور باشیم.

 وی افزود: پس از ابلاغ موافقت‌نامه توسط این دو دستگاه، مفاد آن به سرعت اجرایی می‌گردد.

در این جلسه همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به موضوع تهاتر اراضی واقع در تقاطع محور قم – گرمسار با اراضی ملی پرداخت و گفت: با توجه به موقعیت مشابه در استان مازندران جهت اقدام توسط سازمان ملی زمین، نیاز به مصوبه ستاد بازآفرینی پایدار شهری است که امید است به‌زودی انجام و نسبت به رفع مشکل معارضین ملکی اقدام گردد.

در ادامه جلسه سرپرست مدیریت امور شعب بانک مسکن استان با قرائت گزارشی تطبیقی به ارائه تسهیلات وام مسکن در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته پرداخت و از رشد یک‌صد و پنجاه‌ درصدی آن خبر داد وی به کاهش نرخ سود تسهیلات وام مسکن از چهارده درصد به مقادیر هشت درصد در بافت فرسوده و نه ونیم در صد در سایر مناطق شهر و صندوق یکم (خانه اولی‌ها) اشاره کرد و خواستار همکاری جامع شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان جهت اطلاع‌رسانی در خصوص ارائه تسهیلات وام مسکن به شهروندان شد.

نظر شما