شناسهٔ خبر: 29224 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

حمیدرضا عظیمیان مطرح کرد؛

اتمام حجت سازمان ملی زمین و مسکن با تعاونی‌های متخلف/ هشدار نسبت به بازپس‌گیری زمین‌های واگذار شده از متخلفان

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن شرایط لغو قرارداد واگذاری زمین به تعاونی‌های مسکن را تشریح کرد و گفت: اگر تعاونی‌ها به تعهدات در اراضی واگذار شده از سوی دولت عمل نکنند و یا نسبت به واگذاری زمین به غیر اقدام کنند، قرارداد دولت با تعاونی‌ها فسخ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر این که سازمان ملی زمین و مسکن مسئولیتی در قبال تعهدات تعاونی‌های مسکن دستگاه‌های دولتی و یا هر شرکتی دیگری ندارد، گفت: مقررات و آیین‌نامه‌های تعاونی‌های مسکن زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: سازمان ملی زمین و مسکن در امور و مسائل داخلی تعاونی‌ها دخالتی ندارد اما به صورت گروهی به این تعاونی‌ها زمین واگذار می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:  طبق قراردادی که این تعاونی‌ها با سازمان ملی زمین و مسکن دارند اگر به تعهدات خود پایبند نباشند؛ سازمان ملی زمین و مسکن می‌تواند قرارداد واگذاری زمین را فسخ کند. این در صورتی است که تعاونی‌ها در موعد مقرر نسبت به ساخت و ساز واحدهای مسکونی اقدام نکنند.

عظیمیان با با بیان مورد دیگری که باعث فسخ قرارداد بین سازمان ملی زمین و مسکن و تعاونی‌ها می‌شود به ایلنا گفت: به طور قطع تعاون‌ی‌ها حق واگذاری اراضی داده شده از سوی سازمان ملی زمین و مسکن به غیر را ندارند و در صورت واگذاری زمین به غیر، قرارداد سازمان ملی زمین و مسکن با آن تعاونی لغو می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: همه مردم این حق را دارند که یک بار از اراضی واگذار شده از سوی دولت برای ساخت مسکن بهره مند شوند به طور قطع زمین‌های واگذار شده به تعاونی‌هایی که در قبال تعهدات خود نسبت به قرارداد با سازمان زمین و مسکن اقدام نکنند، پس گرفته می‌شود./

نظر شما