شناسهٔ خبر: 29263 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد:

رفع تصرف ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی و حریم راه‌های استان مرکزی

رفع تصرف سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: حجم رفع تصرفات و رفع تجاوز از حریم راه‌های استان مرکزی در ۶ ماهه نخست امسال به ۲۰۰ هکتار بالغ می‌گردد.

​به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی با اعلام این خبر گفت: یکی از تکالیف مهم اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی مقابله با ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم راه‌ها و نیز رفع تصرف از اراضی ملی است که به همت و همکاری مدیریت املاک و حقوقی، مدیریت راهداری و همچنین اکیپ‌های آموزش دیده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن مستقر در اداره کل راه و شهرسازی است.

وی افزود: در طی ۲۱۷ عملیات جداگانه در حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی و همچنین حریم راه‌های استان مرکزی به ارزش بالغ بر ۴۳۳ میلیارد ریال در شش ماهه نخست امسال رفع تصرف و یا آزادسازی شده است.

مجید شارقی اضافه کرد: بیشترین رفع تصرفات و آزادسازی حریم راه‌ها از حیث مساحت متعلق به شهرستان اراک به میزان ۴۴ هکتار بوده که از این حیث شهرستان‌های شازند با ۲۴ هکتار و همچنین شهرستان کمیجان با ۲۳ هکتار در رتبه بعدی قرار دارند.

وی در ادامه بیان داشت: از حیث ارزش ریالی بیشترین آمار رفع تصرفات از اراضی ملی و رفع تجاوز از حریم راه‌های استان مرکزی مربوط به شهرستان دلیجان به ارزش ۲۰۴ میلیارد ریال بوده که از این حیث شهرستان اراک با ۷۷ میلیارد ریال و همچنین شهرستان خنداب با ۴۷ میلیارد ریال در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

نظر شما