شناسهٔ خبر: 29265 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محمدجواد عطرچیان خبر داد:

ترافیک روان با عبور روزانه ۶۵۰ کامیون از مرز بازرگان/ پیگیری علل زخمی‌شدن راننده ایرانی

محمدجواد عطرچیان مدیرکل دفتر تعرفه و ترانزیت از عادی شدن شرایط در مرز بازرگان خبرداد و گفت: هم اکنون ۷۰۰ دستگاه کامیون در صف پذیرش مرز بازرگان هستند که وجود این تعداد کامیون پشت مرز کاملا طبیعی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدجواد عطرچیان، مدیر کل دفتر تعرفه و ترانزیت گفت: وجود صف‌های طولانی در مقابل مرز بازرگان در روزهای قبل از تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) طبیعی است و این موضوع در سال های گذشته هم رخ داده است و امسال هم شاهد صف ۳۰ کیلومتری بودیم.

عطرچیان درگفت‌وگو با مهر ادامه داد: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که از ۲۰ روز قبل از تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) مقابل مرز بازرگان صفی طولانی از کامیون‌ها تشکیل می‌شود زیرا طرف ترک آمادگی ارائه خدمات به ۱۰۰۰ دستگاه کامیون و پذیرش آن‌ها را به صورت روزانه ندارد.

به گفته وی در سال جاری با رایزنی انجام شده میان سازمان راهداری با طرف ترک، تعداد بیشتری کامیون در مرز بازرگان پذیرش شد و طی چهار روز گذشته، روزانه بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ دستگاه از مرز بازرگان عبور کرد. 

مدیر کل دفتر تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری اظهار داشت:هم اکنون ۷۰۰ دستگاه کامیون در صف پذیرش مرز بازرگان هستند که وجود این تعداد کامیون پشت مرز کاملا طبیعی است.

عطرچیان همچنین به حادثه زخمی شدن یک راننده ایرانی در نزدیکی مرز گوربولاغ(نقطه مقابل مرز بازرگان) اشاره کرد و گفت: این راننده مورد ضرب و شتم عوامل محلی ترک قرار گرفته و علل حادثه از سوی سرکنسوگری ایران در ارزروم درحال بررسی است.

نظر شما