شناسهٔ خبر: 29312 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

طی شش‌ماهه سال جاری صورت گرفت:

رشد ۲۷ درصدی تناژ تخلیه و بارگیری در اداره كل راه‌آهن تهران

قطار مدیركل راه‌آهن تهران از رشد ۲۵ درصدی تناژ تخلیه و ۲ درصدی تناژ بارگیری طی شش‌ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل و رشد ۹ درصدی تناژ بارگیری و ۲۷ درصدی تن كیلومتر (مبدأ مقصد) در این اداره كل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ رضا شاكری با اشاره به رشد ۲۵ درصدی تناژ تخلیه و ۲ درصدی در تناژ بارگیری افزود: طی شش‌ماهه سپری‌شده از سال جاری، تناژ تخلیه با میزان ۷۷۸ هزار و ۳۷۱ تن نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۵ درصد افزایش و تعداد واگن تخلیه‌شده نیز با میزان ۱۴ هزار و ۸۳۷ واگن نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۳ درصد افزایش همراه بوده است.

وی علت این افزایش را رشد حمل محمولات مربوط به خودروسازان و جذب و حمل بار غلات (گندم) به سیلوهای سطح اداره كل راه‌آهن تهران اعلام كرد.

مدیركل راه‌آهن تهران خاطرنشان كرد: میزان بارگیری نیز در شاخص تناژ بارگیری با ۲ درصد افزایش و تعداد واگن بارگیری شده نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۶ درصد افزایش همراه بوده كه علت این افزایش جذب بار كانتینر و مواد پتروشیمی بوده است.

شاكری میزان بارگیری از ابتدای سال جاری را به دلیل رشد بارگیری كانتینر و مواد پتروشیمی نسبت به برنامه تاكتیكی سال ۹۵ با ۹ درصد رشد و همچنین تن كیلومتر (مبدأ مقصد) را نیز به دلیل بارگیری مواد نفتی از ری به مقاصد بندر ماهشهر و بندرعباس با ۲۷ درصد رشد، اعلام كرد.

نظر شما