شناسهٔ خبر: 2933 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تا پايان امسال صورت می گیرد

افتتاح ۲۰۰۰ واحد مسكن مهر چهارمحال و بختياري

نشست اعضاي شوراي حمل و نقل و مسكن استان مدير كل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري از افتتاح ۲۰۰۰ واحد مسكن مهر تا پايان امسال در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري، قاسم قاسمي در نشست اعضاي شوراي حمل و نقل و مسكن استان با اشاره به عملكرد 9 ماهه اداره كل راه و شهرسازي استان ، گفت: امسال 163 ميليارد تومان اعتبار به پروژه‌هاي عمراني تخصيص داده شده كه نسبت به سال گذشته 4 برابر افزايش داشته است.

وي افزود: از مجموع اعتبار تخصيص داده شده نزديك به 80 درصد اين بودجه به پروژهاي در دست اجرا تخصيص داده شده است.

مديركل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري افتتاح فرهنگسراي شهركرد، افتتاح بيمارستان 32 تخت‌خوابي چلگرد با 97 درصد پيشرفت فيزيكي و بيمارستان 220 تخت‌خوابي بروجن كه تا پايان امسال براي بهربرداري به دانشگاه علوم پزشكي تحويل داده مي‌شود از پروژه‌هاي در دست اجرا است.

قاسمي با اشاره به شروع زمستان و كوهستاني بودن بيشتر راه هاي ارتباطي استان از آماده‌باش 38 اكيپ راهداري و 43 دستگاه برف‌روب در سطح جاده‌هاي استان خبر داد.

وي با بيان اينكه امسال 230 كيلومتر از جاده‌هاي استان روكش آسفالت و به‌سازي آنها انجام شده، افزود: 31 نقطه حادثه‌خيز در استان از ابتداي امسال تاكنون حذف شده است.

مديركل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري ادامه داد: از ابتداي انقلاب تاكنون استان تنها 146 كيلومتر بزرگراه داشته كه امسال 110 كيلومتر بزرگراه به بزرگراه‌هاي استان افزوده شد.

قاسمي با اشاره به افزايش چهار برابري اعتبارات امسال راه و شهرسازي استان تصريح كرد: تاكنون در اين حوزه 163ميليارد تومان بودجه عمراني ابلاغ اعتبار شده است كه تا به امروز 80 ميليارد تومان از اين اعتبار به استان تخصيص يافته است كه اين ميزان در چهارسال گذشته بي سابقه است.

وي به پروژه‎هاي نيمه تمام استان در بخش شهرسازي اشاره و خاطرنشان كرد: فرهنگ‌سراي بزرگ شهركرد كه يكي از بزرگترين پروژه‌هاي استان است در ماه آينده افتتاح و در اختيار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قرار مي‌گيرد.

قاسمي اظهار كرد: اين پروژه بزرگ با دو سالن اجتماعات و مجموعه كامل فرهنگي جزو كارهاي ماندگار استان خواهد بود.

وي با بيان اينكه مطالعات اكثر طرح‎هاي تفضيلي شهرهاي استان آماده شده است افزود: اين طرح‌ها براي تصويب به شوراي شهرسازي ارسال شده است و طرح هادي شهرهاي فاقد اين طرح نيز تهيه شده است.

قاسمي با اشاره به پيشرفت پروژه‌هاي اجرايي بيمارستان‌ها در سطح استان تصريح كرد: پروژه 32تخت خوابي مال خليفه كه جزو مصوبات سفر دولت تدبير به استان است تا پايان امسال به بهره‌برداري خواهد رسيد.

وي از پيشرفت فيزيكي 97درصدي بيمارستان چلگرد نيز خبرداد و گفت: اين بيمارستان نيز آماده تحويل به بهره‎بردار است همچنين بيمارستان 220تخت خوابي بروجن نيز تاكنون پيشرفت فيزيكي خوبي داشته است كه اميدواريم تا پايان سال آينده به بهره‎برداري برسد.

وي در خاتمه از نصب 13 هزار تابلو، 450 متر نرده استاندارد، 1700 شاخه گارد‌ريل و 66 چراغ خورشيدي در جاده‌هاي استان خبر داد.

نظر شما