شناسهٔ خبر: 29370 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گفت وگو با مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری استان قم مطرح شد:

فراهم شدن فرصت پرداختن بیشتر به توسعه راه‌ها و احیای بافت فرسوده قم/ آمادگی راهداری قم برای عملیات زمستانی

حسن صبوری مدیر کل راه و شهرسازی استان قم با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل عنوان کرد: با این انتزاع امکان پرداختن به امور توسعه راه‌ها و احیای بافت فرسوده استان با فراغ بیشتری فراهم شده است. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز با ابراز خرسندی از این انتزاع آمادگی کامل نیروی انسانی و تجهیزات راهداری قم را برای عملیات زمستانی اعلام کرد.

حسن صبوری، مدیر کل راه و شهرسازی استان قم درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: پیرو دستورالعمل صادر شده و تاکید وزیر راه و شهرسازی هفته پایانی شهریور صورتجلسه انتزاع امضا و توافق‌نامه نهایی شد و از اول مهر ماه تفکیک راهداری از این اداره کل صورت گرفت.

صبوری با بیان اینکه تاکنون ۳۱ نفر از نیروهای راهدار استان به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتقل شده‌اند، گفت: یکی از مهمترین تبعات این تفکیک برداشته‌‌شدن بار مسئولیت امور فیزیکی راهداری از دوش اداره کل راه و شهرسازی بوده که البته وظیفه ای خطیر بوده است. با توجه به وجود ۱۷۰۰ هکتار بافت فرسوده درقم با همت جدی‌تری تلاش می‌کنیم اعتبار مصوب شده برای حاشیه کلان‌ِشهر مذهبی قم را دریافت کنیم و به ساماندهی هرچه بیشتر مناطق دارای بافت فرسوده بپردازیم.

مدیر کل راه و شهرسازی قم گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما اجرای پروژه‌های بزرگ راهسازی و افزایش ایمنی اتوبان تهران-قم است. این اداره کل آماده انجام همکاری‌های لازم با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای افزایش ایمنی راه‌هاست.

وی افزود: از سوی دیگر تمام ماشین‌آلات و تجهیزات موردنیاز برای انجام عملیات راهداری زمستانی را آماده سازی کرده‌ایم و آماده‌ هستیم که همکاری لازم را با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای مقابله با بحران‌های احتمالی داشته باشیم.

صبوری اظهار امیدواری کرد که با انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی و ساماندهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بتوان از ظرفیت‌های این دو اداره کل برای افزایش ایمنی راه‌های قم استفاده کرد.

تفکیک وظایف و ایجاد هماهنگی درامور راهداری نتیجه مفید انتزاع است

همچنین ابوالفضل جمالی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با تاکید بر اینکه با این انتزاع وظایف دستگاه‌ها مشخص و تفکیک وظایف انجام می‌شود، گفت: اولویت کاری ما آمادگی راهداری برای بحران زمستانی است که دراین زمینه بازدیدهای لازم از راهدارخانه‌ها انجام و نیازسنجی شده و اقلام موردنیاز لیست برداری شده است.

جمالی افزود: استان قم درشاهراه قرار گرفته و مسافران ۱۷ استان از قم می‌گذرند. ضمن اینکه استان قم از نظر حجم جابجایی بار درکشور مقام اول و از نظر میزان جابه‌جایی مسافر مقام دوم کشور را به خود اختصاص دارد. بنابراین لازم است که با توجه به این موقعیت و داشتن بیشترین طول بزرگراهی تدابیر خاصی را برای افزایش ایمنی و کاهش تصادفات اتخاذ کنیم.

نظر شما