شناسهٔ خبر: 29405 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مذاکره با قرارگاه خاتم‌الانبیا برای اجرای پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی

علی اکبر پرویزی خراسان جنوبی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال مذاکره برای پذیرش اجرای طرح مصوب راه‌آهن استان است.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی خراسان جنوبی‌ در سومین سفر هیئت دولت به خراسان جنوبی احداث راه‌آهن (چابهار -زاهدان- بیرجند- مشهد) طی سال‌های ۸۹ تا ۹۳ مصوب شد که تاکنون فقط مطالعات آن انجام شده و با وجود آماده بودن اسناد مناقصه به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار دراین سال‌ها در همان ایستگاه مناقصه متوقف مانده است.

هرچند مسئولان در رده‌های مختلف تلاش می‌کنند تا از هر راه ممکن این پروژه را شروع کنند اما هنوز این تلاش‌ها به جایی نرسیده و همچنان شروع کار معطل تخصیص بودجه است.

استاندار خراسان جنوبی در گفتگوی خبری در مورد آخرین پیگیری‌ها برای اجرایی‌شدن پروژه راه‌آهن بیرجند – مشهد گفت: این پروژه که از مصوبات سفر رئیس جمهوری قبل به استان است در حال پیگیری و اجرایی شدن است.

مهندس سیدعلی اکبر پرویزی با بیان این که نسبت به اسناد مناقصه دو قطعه اجرایی از سمت بیرجند به سمت محور بافق- مشهد و یک قطعه اجرایی از سمت نقطه اتصال به محور بافق- مشهد به سمت بیرجند اقدام شده است افزود: همچنین مشاور ایستگاه‌های راه‌آهن زاهدان و یونسی در محور مشهد- بافق را در دست مطالعه دارد و پلان مسیر پیشنهادی را به معاونت امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ارسال کرده است.

به گفته استاندار خراسان جنوبی در آخرین تفاهم‌نامه ابلاغی به شماره ۱۴۹۵۰۱ مورخ ۷ مهرماه سال گذشته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور ضمیمه نامه شماره ۱۰۰۱۴۲ مورخ ۳ آبان ماه همان سال معاون اجرایی رئیس جمهور، مبلغ ۱۰۰ هزار میلیون ریال از ماده ۱۰ و ۱۲ منظور شده است. همچنین در جلسه ۲۴ آذر ماه سال گذشته هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزیر کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور طی تصویب نامه شماره ۱۲۴۸۲۲/ت۵۲۶۳ ه‍‍ ۲۴ و ۱۹ آذر ماه هیئت وزیران مقرر شد مبلغ ۱۰۰ هزار میلیون ریال به صورت تملک دارایی های سرمایه ای از محل منابع ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت موضوع بند «م» ماده ۲۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی ازمقررات دولت مصوب ۱۳۹۳ در اختیار دستگاه اجرایی مرتبط قرار گیرد.

وی ادامه داد: علاوه براین که اعتبارات فوق تخصیص نیافته است وسازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بودجه‌ای هم که استان از محل ماده ۱۸۰ پیشنهاد کرده (۱۰۰ میلیارد ریال) موافقت نکرده و در حال پیگیری است.

نظر شما