شناسهٔ خبر: 29427 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

اشتغال‌آفرینی برای بالغ بر ۱۵ هزار نفر در حوزه حمل و نقل جاده‌ای استان

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: برای بالغ بر ۱۵ هزار نفر در حوزه حمل و نقل جاده‌ای در استان زنجان اشتغال‌آفرینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه سهم بخش حمل و نقل جاده‌ای از کل جابجایی‌ها در کشورمان حدود ۹۰ درصد است تقویت نگاه علمی‌تر به بخش‌های مختلف در حوزه حمل و نقل جاده‌ای اهمیت بسیار فراوانی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: دراستان زنجان بیش از ۴۵۰۰ دستگاه ناوگان باری وجود دارد که این میزان برای بالغ بر ۶۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است. همچنین دربخش حمل و نقل عمومی مسافرنیز تعداد ناوگان عمومی استان بیش از یکهزارو ۱۰۰ دستگاه است ودراین بخش نیزبالغ بر دوهزار راننده فعال هستند.

دست‌نشان با اشاره به اشتغال آفرینی غیرمستقیم حوزه حمل و نقل عمومی برای استان بیان داشت: اهمیت بخش حمل و نقل به اندازه‌ای است که امروزه برای ارزیابی رشد و توسعه اقتصادی درهرمنطقه، میزان اشتغال و ارزش افزوده بخش حمل و نقل را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین معیارهای ارزیابی در نظر می‌گیرند. به‌طورکلی هر وسیله نقلیه سنگین برای دو نفر اشتغال و نیمه سنگین و سبک برای یک نفر اشتغال به‌صورت مستقیم ایجاد می‌کنند و بیش از سه برابر هم به‌صورت غیرمستقیم در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی، مراکز معاینه فنی، مراکز امداد خودرو جاده‌ای، نگهداری از سیستم‌های حمل و نقل هوشمند، و ... اشتغال آفرینی به همراه دارد.

نظر شما