شناسهٔ خبر: 29453 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آستانه اربعین حسینی،

راه و شهرسازی ایلام برای استقبال از زائرین اربعین حسینی (ع) آماده می‌شود

بازدید اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام با تمام توان در حال آماده‌سازی محورهای منتهی به شهر مهران برای استقبال از زائرین اربعین حسینی (ع) است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، عملیات چهار خطه ایلام - مهران در برنامه‌های زمان‌بندی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در قطعه‌های مختلف در دست اجرا هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در این خصوص گفت: هم‌اکنون از سمت ایلام به مهران از میدان قرآن تا روستای مهدی‌آباد عملیات چهار خطه و تقاطع غیر هم‌سطح آن آماده بهره‌برداری است، برای اجرای این قطعه نزدیک به ۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و با بهره‌برداری از این قطعه گره ترافیکی خروجی شهر ایلام مرتفع خواهد شد.

 میر جعفریان افزود: از سمت مهران نیز عملیات چهار خطه ۹ کیلومتر شهر مهران تا تقاطع سد شهید آل اسحاق با استقرار ۳ اکیپ شرکت‌های مختلف پیمانکاری با سرعت مناسب در حال اجراست و تا اربعین سال جاری این ۹ کیلومتر به بهره‌برداری خواهد رسید که گره ترافیکی ورودی شهر مهران نیز با بهره‌برداری از این قطعه رفع خواهد شد، میزان هزینه این قطعه بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال عنوان برآورد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: برای رفع گره ترافیکی شهر مهران اقدامات دیگری نیز به انجام رسیده است از جمله احداث کنارگذر جنوب شرقی شهر مهران که اخیراً کار آسفالت آن نیز به پایان رسید.

میر جعفریان در خصوص اقدامات میان مدت و بلند مدت توسعه محور ایلام- مهران بیان کرد: کار اجرایی جاده‌سازی در محورهای کوهستانی با توپوگرافی خاص کاری زمان‌بر و پرهزینه است اما با این وجود با پی‌گیری این اداره کل و هم کاری مسئولین هم‌اکنون قرارداد چهار خطه محور صالح‌آباد تا مهران با قراردادی بالغ بر ۸۷۰ میلیارد ریال با موسسه ولی‌عصر (عج) منعقد شده و این شرکت پیمانکاری در قطعات مختلف مشغول کار شده است و هر قطعه‌ای که به پایان برسد مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

میر جعفریان افزود: به لطف نزدیکی و امنیت مرز مهران در مسیر عتبات عالیات این محور مورد توجه بوده و انشااله در آینده نزدیک شاهد تحولات بسیار خوبی در بخش جاده‌ای در استان ایلام خواهیم بود و راه توسعه استان روز به روز هموارتر خواهد شد.

نظر شما