شناسهٔ خبر: 29491 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مروری بر مهم‌ترين خبرهای استان‌ها:

دستور آخوندی برای توسعه منطقه گردشگری الموت/ انتقاد اداره‌ کل راه و شهرسازی اصفهان از عملکرد بانک ملی در فرایند تملک کارخانه ریسباف/ آمادگی قم برای اجرای طرح‌های توسعه شهر ریلی

گزارش آخر هفته  دستور آخوندی برای توسعه منطقه گردشگری الموت، انتقاد اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان از عملکرد بانک ملی در فرایند تملک کارخانه ریسباف، سهم ۲۳۰ میلیارد ریالی قم برای بهسازی حاشیه و بافت فرسوده کلان‌شهرهای مذهبی و جایگاه ممتاز بوشهر در کاهش حوادث جاده‌ای، از جمله مهمترین خبرهای استان‌ها در حوزه راه و شهرسازی در یک هفته اخیر بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مروری بر مهمترین رویدادها در حوزه راه‌و شهرسازی در یک هفته اخیر نشان دهنده حجم کار و تلاشی است که در هر استان در این زمینه صرف شده است. 

آذربایجان شرقی

همایش بین‌المللی و کارگاه مرمت معماری و مقاوم‌سازی بناهای‌تاریخی همراه برگزاری نمایشگاه تخصصی ابزارآلات مقاوم‌سازی بناهای تاریخی ۲۳ تا ۲۶ مهرماه با حضور معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با اعلام آمادگی ناوگان عمومی استان برای خدمت‌رسانی زائرین حسینی به افزایش ورود و خروج بار از مرزهای ترانزیتی اشاره کرد و از کاهش تلفات جاده‌ای در آذربایجان شرقی خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل گفت: با تمرکز یک دستگاه دیگر بر امور راهداری، شاهد تسریع و بهبود امور نگهداری راه‌ها و افزایش هرچه بیشتر ایمنی راه‌های آذربایجان شرقی خواهیم بود. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان نیز با ابراز خرسندی از این انتزاع رویکرد اصلی این اداره کل را افزایش ایمنی راه‌ها با امکانات نرم افزاری و سخت افزاری عنوان کرد.

قم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: با توجه به ظرفیت زیرساخت های ریلی قم، این شهر آمادگی دارد به عنوان طرح آزمایشی توسعه شهر ریلی در كشور معرفی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان گفت: سهم قم از اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریالی بهسازی حاشیه و بافت فرسوده کلان‌شهرهای مذهبی قم و شیراز به ۲۳۰ میلیارد ریال رسید.

گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل گفت: با این انتزاع شاهد توجه بیشتر در اختصاص اعتبار به پروژه‌های راهداری خواهیم بود. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان نیز با ابراز خرسندی از این انتزاع از آمادگی راهداری گیلان برای برخورد با بحران زمستانی با وجود فرسودگی بخش زیادی از ماشین‌آلات استان خبر داد.

چهارمحال بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال بختیاری با بیان اینکه در دولت یازدهم اقدامات انقلابی در خصوص توسعه راه صورت گرفته است گفت: در دولت تدبیر و امید کارهای بسیاری در حوزه راه صورت گرفت ازجمله احداث ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه که در مقایسه با طول اولیه بزرگراه‌های استان پیشرفت فوق‌العاده‌ای بوده است.

بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر با اشاره به جایگاه ممتاز بوشهر در کاهش حوادث جاده‌ای از استقبال مسافران بوشهری از سامانه صدور بلیت اینترنتی خبر داد.

اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان معین خوزستان برای انتقال زائران اربعین از مرزهای شلمچه و چزابه است، گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی زائران استان اصفهان درسال جاری ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس را آماده خدمت‌رسانی کرده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: برغم برطرف شدن تمامی موانع نقل و انتقال، بانک ملی تحویل کارخانه ریسباف به راه و شهرسازی استان را به تأخیر می‌اندازد.

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص اتصال سه شهر جدید بهارستان، مجلسی و فولادشهر از طریق مترو به شهر مادر، مسائل و مشکلات این طرح‌ها بررسی و در خصوص عبور مترو از اتوبان ذوب‌آهن تصمیمات لازم اتخاذ شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه به هیچ وجه اجازه تخریب کارخانه ریسباف را به سودجویان نمی‌دهیم گفت: ما به شدت نسبت به ایجاد موانع از سوی مسئولین بانک در تملک و احیای این کارخانه اعتراض کرده و اعلام می‌کنیم که اگر این پرونده به مجلس ارجاع داده شود به طور قطع با برگزاری جلساتی پیگیری شده و قاطعانه با آن برخورد می‌شود.

اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل با بیان اینکه این استان مقام نخست کشوری را در کاهش تلفات جاده‌ای به خود اختصاص داده سهم ناوگان عمومی این استان را از تلفات جاده‌ای کمتر از یک درصد اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به ساخته شدن ۱۰ کیلومتر از راه اصلی اتصال اردبیل به گیلان، از شهر شال‌ماجولان خلخال به ماسوله، از برنامه‌ریزی برای ساخت آزادراه در استان و تسریع در روند احداث راه‌آهن اردبیل خبر داد.

لرستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اعلام آمادگی ناوگان عمومی لرستان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین گفت: در سه سال اخیر با اقدامات و برنامه‌ریزی‌‌های صورت گرفته با کاهش محسوس تلفات جاده‌ای ناوگان عمومی لرستان مواجه شده‌ایم و سهم ناوگان عمومی از تلفات جاده‌ای استان به کمتر از یک درصد رسیده است.

خراسان رضوی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اعلام خبر نصب ۷۲ دوربین کنترل سرعت جدید در محورهای مواصلاتی این استان تا پایان سال جاری به کاهش ۱۸ درصدی تلفات جاده‌ای این استان اشاره کرد و گفت: به طور متوسط روزانه ۳۲۰۰ تا ۴۰۰۰ سفر توسط ناوگان عمومی خراسان رضوی انجام می‌شود.

مرکزی

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل تاکید کرد با اجرای این طرح اداره‌های کل راه و شهرسازی می‌توانند با فراغ بیشتری به تدوین و اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی درحوزه‌های مختلف توسعه راه و بهبود وضعیت شهرسازی بپردازند. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تهران نیز اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح انتزاع راهداری شاهد بهبود وضعیت اعتباری راهداری‌ها باشیم.

گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تصویب آیین‌نامه اعطای تسهیلات خرید یا ساخت مسکن به آزادگان، جانبازان و خانواده شهدایی که فاقد مسکن یا دارای مسکن نامناسب هستند توسط هیات وزیران در سال جاری خبر داد.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی گفت: در سطح استان ۹۶ درصد روستاهای با جمعيت بیش از ۲۰ خانوار از آسفالت برخوردار هستند و با احداث ۶۶۸ كيلومتر راه همه این روستاها از راه روستایی برخوردار خواهند شد.

کردستان

استاندار کردستان گفت: زیرساخت‌های حمل و نقل یکی از مهم‌ترین موانع موجود بر سر راه توسعه استان است.

قزوین

اولین نشست‌ از سلسله نشست‌های ایران‌شهر قزوین از سوی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با همت دبیرخانه طرح توسعه اندیشه ایران‌شهر و همکاری انجمن دوستداران یادمان‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با سخنرانی سید محمد بهشتی برگزار شد.

با توجه به ویژگی‌های خاص تاریخی، گردشگری و توریستی الموت، دکتر عباس آخوندی در پی سفر به این منطقه ضمن تاکید بر این مشخصات خاص و لزوم توجه هر چه بیشتر به آن‌ها، دستورات ویژه‌ای را جهت توسعه و ارتقای الموت به معاونین خود ابلاغ نمود.

هرمزگان

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان از صدور بیش از ۸۰۰ برگ اسناد مالکیت واحدهای مسکونی در بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان در شهرهای بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، حاجی‌آباد و بندرلنگه خبر داد.

زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: طبق آمار پزشکی قانونی استان در شش ماهه نخست امسال، وانت‌بارها در ۸/۴ درصد تصادفات جاده‌ای منجر به فوت استان زنجان به طورمستقیم دخیل بوده‌اند.

 

نظر شما